practice room..
aku berlatih awal pagi sebab malas nak tunggu diorang. bangun lambat sangat. malas nak tunggu.
aku duduk di depan cermin dan pandang. buruk doh aku, bila nk belajar mekap nih? lol sejak bila aku fikir benda nih? oh sejak dah nak jadi idol hoho..
aku membuka lagu twice fancy dan menari ikut apa yang aku ingat. hehe twice ajar jealous dokk? takde ah. aku blajar sendiri la weh. takdenye twice nak tengok muka aku nih.
tapi aku dah jumpa itzy, got7 ngan boy story. ehek diorang comey je sume. aku nak jumpa stray kids ngan twice ngan yang lelain tuh but diorang busy.
aku dah reti menari hoho jealous takk? hoho aku tk sabar nak debut lol.
krekk..
bunyi pintu bergema di dalam bilik ni. aku pusing dan nampak hyemin. aku senyum melihat hyemin. well dia maknae, rasa cam ada adik kecik. ye ah aku kan anak bongsu. tak pernah merasa ada adik kecik.
" awal kau hari ni?" hyemin berkata sambil makan kimpab.
" malas nak tunggu korang. dah anak dara pun bangun lambat.." aku berkata sambil minum air mineral.
" hehe.." hyemin jalan ke sebelah aku dan mula menari dengan lincah. hyemin memang talented gila, dia reti nyanyi, rap ngan menari. buat lagu pun reti. jealous aku huhu..
" sara kau dah hafal dah bahagian yang buat wave tu? susah do aku dah try.." hyemin berkata. aku senyum dengan bangga dan berdiri di sebelah hyemin.
" macam ni..one two three~four.." aku bergerak slow motion.hyemin cuba. dia berjaya.
" hoho..thanks mann" hyemin mula menari. aku tersnyum bangga melihat hyemin berjaya buat bahagian susah tu. aku pun memula takleh tapi lama-lama dah bole.
" sara, hyemin. mana yang lain.." terdengar suara unnie. kami berdua menoleh ke belakang.
" diorang kat dorm lagi. dah kejut tapi tak nak bangun." hyemin berkata. unnie mengeleng kepala.
" nah. camera untuk esok. jaga elok-elok. mahal tau kalau rosak bayar balik." unnie meletakkan sebuah kotak besar di atas kerusi. kami berdua angguk.
" unnie tak ikut ke kitorang besok?" aku tanya.
" tak. korang survive ah sendiri. esok aku busy. anak nak graduate hoho." unnie berkata. hyemin ketawa kecil.
" okay lah. korang sambung ah berlatih. ni aku belikan breakfast. annyeong!" unnie pun keluar.
" kau dah packing?" aku tanya hyemin.
" dah. excited punya pasal." hyemin ketawa.
" tch tch.."
•••
kini kami berempat berkumpul di dalam practice room. joonie dan minjun masih breakfast di tepi. aku ngan hyemin je tengah berlatih part baru.
" cepat ah makan. nak practice group nih!" hyemin berkata. minjun dan joonie jalan dengan malas dan berdiri di tempat memasing.
" sara, start lagu." aku angguk dan tekan lagu 'girl's problem'. ye tulah lagu special untuk group kitorang tuh. harap tu lagu debut kitorang..huhu..
" hana..dul.." aku kira dan lagu bermain..
kami menari seperti di atas pentas. aku menggunakan seluruh tenaga untuk menari. ye ah nak hebat jugak ngan diorang.
YOU ARE READING
𝐇𝐎𝐋𝐈𝐃𝐀𝐘 ♡. kim mingyu
Fanfiction[complete] "kita memang di takdirkan bersama."-mingyu " sejak bila kau cringey nih?"-sara " sejak aku jumpa kau"-mingyu " whatever."-sara - oh my! season three