1.

73 6 11
                                    

I urge her faster. To be the fastest she can be. She takes no hesitation and in a second my life changes, because how can four hooves beat half a second?

Podrywam się do pozycji siedzącej cała zlana potem. Właśnie miałam koszmar. Jak przeżyłam śmierć na jawie.

~~~

Jestem Emily O'Brien i mam 14 lat. Jestem szczupłą brunetką o wzroście metr siedemdziesiąt. Nie należę do niskich, ale z kolei wysoka też nie jestem. Mam drobną twarz zasianą piegami w okolicach nosa i wielkie zielone oczy. To zdecydowanie moja najlepsza cecha. Włosy mam do łopatek i często są związane w kucyka.

Jestem jeźdźcem od 12 lat, ale jeżdżę profesjonalnie od sześciu. Mam swojego konia, Perłe. Siwo jablkowitą  siedmioletnią  klacz SP, wysoka na około metr sześdziesiąt pięć.

Urodziłam się 17 lutego 2002 roku. Mieszkam w Anglii i odkąd pamiętam jeżdżę. Moja mama jeździła, babcia, prababcia i tak dalej w nieskończoność.

~~~

- Perła!- wołam, przewieszając uwiąz przez ramię i patrząc jak klacz zrywa się galopem w moją stronę, a zaraz za nią jej chłopak, Lotos. - Cześć kochana- gładzę ją po pysku. Następnie zapinam uwiąz i opuszczam z nią pastwisko.

       Przywiązuje klacz do koniowiązu i zaczynam ją czyścić, a chwile później siodłać cały czas rozmawiając. Po sprawdzeniu czy mam dopięty popręg od siodła skokowego zakładam kask, kamizelkę i rękawiczki po czym wsiadam na siwą, i w oczekiwaniu na instruktorkę rozgrzewam klacz. Po kilkunastu minutach ta się zjawia i, widząc, że przejehałyśmy kilkakrotnie drążki w kłusie, każe mi ją rozgalopować. Siadam w siodło i wykonuje polecenie by po chwili już wysiadywać kroki tego trójtaktowego chodu. W tym czasie kobieta układa szerg gimnastyczny na wysokości 60 centymetrów i daje mi rozkaz abym na nie najechała. Pokonujemy bezbłędnie szereg z obu stron więc czas na coś większego.

Po skończeniu skakania metrówek przemieszczamy się na tor krosowy na 90 centymetrów. Z początku skaczemy rów, gąsienice i lokomotywę, dopiero później skaczemy mały parkur. Kończymy trening skoczeniem metrowej hydry, rozkłusowaniem i rozstępowaniem.

Wypuszczam Szlachetną  na pastwisko i patrzę jak pędzi do karego wałacha od czasu do czasu zarzucając zadem.

- Kiedy kolejne zawody Emily?- pyta mnie instruktorka.

- Chyba pojadę jako junior w Sunrise Meadow Stables. Organizują zawody i się mnie pytali czy chce pokazać poziom jazdy jaki potrzeba do krossu. No i miałabym kolejną wygraną.- mówię łapiąc za wodę, której resztkę po chwili wypijam i wrzucam pustą butelkę do kosza.

- Masz racje, dobrze by wam to zrobiło.- mówi, a ja czuje wibrujący telefon.

- Przepraszam- uśmiecham się, a czarnowłosa uśmiecha się i odchodzi do uczniów. Sprawdzam ekran i okazuje się, że to Hayley przesłała mi SMS'a.

BFF❤️: Chcesz się spotkać na ciastko. Mam info o nowej dziewczynie z klasy🤪

Ja: Jasne. W " Sweet Morning" za 30 minut, bo muszę się ogarnąć po jeździe. No wiesz łajno itd.

BFF❤️: Oczywiście. Będę czekać z tym co zawsze.

Uśmiecham się i chowam telefon do kieszeni po czym zawracam w kierunku domu kilka przecznic dalej.

~~~

     Poprawiam bordową bluzę po czym otwieram szklane drwi od kawiarni, do której zawsze chodzimy z Hayley omówić sprawy. Zaraz po wejściu kieruje się do naszego stolika pod oknem, gdzie szatynka siedzi sprawdzając coś na telefonie, a na stoliku po obu stronach stały szklanki z bananowo-kiwi smoothie oraz miska z sałatką owocową.

- Hejka- witam się z przyjaciółką, siadając naprzeciwko niej.

- No elo, stara- odkłada telefon i posyła mi uśmiech, który odwzajemniam.

~~~

    Wychodzę z pomieszczenia z uśmiechem na twarzy, rozmasowując sobie tyłekZapraszam Hayley na noc i udajemy się w stronę ulicy cukrowej, gdzie powitała nas moja mama z kubkiem kakaa i ciasteczkami dla obu.

      I urge her faster. To be the fastest she can be. She takes no hesitation and in a second my life changes, because how can four hooves beat half a second? I look around: the crowd cheers me on, all horses and riders look at me as if I'm crazy. Because nothing can stop me. I give her my signal holding my breath as she lifts her hooves of the ground.

      Po raz kolejny podrywam się w górę, raz jeszcze zlana potem z płytkim i nierównym oddechem.


I znowu zapomniałam, ale mam pół kolonie z końmi więc nie mam czasu. Wiecie że prawdziwa Perła ma trzy lata i aktualnie kuleje? 🥺

Podoba wam się ? Czekam na opinie. Pa!

Cztery kopyta, a pół sekundyOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz