~ Part 14 ~

1.1K 53 9
                                    

PETER CAPALDI KİMDİR ?

Peter Dougan Capaldi 14 Nisan 1958 yılında doğdu.  İskoç aktör ve film yönetmeni. Film ve televizyonda çok sayıda rolde oynamıştır, ama en çok bilinen rolü BBC'nin komedi dizisiThe Thick of It dizisindeki Malcolm Tuckerrolüdür. 1995 yılında, oynadığı Franz Kafka's It's a Wonderful Life adlı kısa filmden En İyi Kısa Film Akademi Ödülü'nü kazanmıştır. 25 Aralık 2013 tarihinde Doctor Who dizisi için12. doktor seçilmiştir.

Bizim bitanecik yeni doctorumuz. sevmeyenler oluyor.  yaşlı diye. Arkadaşlar siz hiç yaşlanmayacakmısınız ? 

ÜŞENMEYİN VE OKUYUN ! ^^

Peter Capaldi değerlendirilen dört isimden biriydi ve daha evvel Doktor Who da ve onun yan dizisi Torchwood da yer almış olması ihtimallerin düşük olarak nitelendirilmesine neden olmuştu. Buna rağmen özellikle Torchwood da çok karanlık bir karakteri canlandıran aktörün başarısı gözden kaçmıyordu. Nihayetinde 55 yaşındaki oyuncunun ipi göğüslediği açıklandığında birbirinden farklı tepkiler ardı arkasına geldi. Hayatı boyunca bir Doktor Who hayranı olmuş. Birazdan sizlerle acağım röportajında kendisi 15 yaşındayken gazeteye Doktor Who nun 25 yılını kutlamakla ilgili yazdığı mektubu göreceksiniz. O uzay ve zaman konusunda ve belki de Tardis hakkında bizlerden çok daha fazlasını biliyor. Ayrıca Dangerous Liaisons The Crow Road The Devil s Whore ve Torchwood Children of Earth isimli yapımlarda rol almış. Kendisine uluslararası bir isim ve bir de ödül kazandıran karakteri ise bir başka doktor. 2010 yılında bu rolü ile BAFTA ödülü kazanan aktör 2010 ve 2012 yıllarında da En İyi İngiliz Komedisi ve Televizyonun En İyi Komedi Yapımı ödüllerinin sahibi olmuş. Ekranda olmasının yanı sıra kameranın arkasını da seven aktör 1995 yılında çektiği kısa film It s a Wonderfull Life ile de Oscar kazanarak rüştünü ispatlamış. 2013 yılı aktörün en yoğun zamanlarından biri.     World War Z deki rolü ile burada da Dünya Sağlık Örgütünden bir Doktoru ve The Hour da yer alması nedeniyle yoğun bir tempoya sahip. The Hour da gösterdiği performanla BAFTA ya aday gösterildiğini belirtmekte yarar var. Haberi aldıktan sonra ise gülmeye kendi sözleri ile o zamandan bu zamana da Hak vermemek elde değil. Bir çocuk olarak aynanın karşısına geçip Doktoru canlandırırken seneler sonra yapımın belki de en önemli günlerinde çocukluk hayalini canlandıracak olmak insanda hafif bir delilik başgöstermesine neden olabilir. İlk tepkiler başarılı aktörün Doktor olarak harika bir iş çıkaracağı yönünde. Bir süre sonra karşımızda 9 yaşında bir çocuk Doktor görmek istemiyorsak tabii. Bunun gerçekten Doktor için kaçınılmaz ve daha fazla ertelenemez bir realite olduğunu düşünüyordum. Capaldi seçildiğinde bu açıdan ufak bir hayal kırıklığı yaşamış olabilirim. Ama onun daha evvel Doktor Who da rol almış olduğu gerçeği birçok insanı rahatsız etmişe benziyor. Bir çokları onun hangi bölümde yer aldığını bile hatırlayamıyor eminim.     Üstelik 50 senedir devam eden bir yapımda başarılı oyuncuların öyle yada böyle kendilerini göstermelerinin kaçınılmaz olduğunu düşünüyorum. BBC nin özel yayını aşağıda ve sizler için ufak bir özeti videodan sonra geçeceğim Capaldi nin ilk esprisi sunucunun rahatladın mı. Bu sırrı daha fazla saklamak zorunda olmadığım için çok Kendi sözleri Alıntı Çok harika şeyler oldu. Mesela bir süre kendi kızıma bile söyleyemedim. İnternete bakıyor ve 12 Doktorun kimler olabileceğini bulmaya çalışıyordu. Bende sürekli aş bunu tatlım diyordum. Aş bunu Capaldi ye seçmelere nasıl hazırlandığı soruluyor. Ömrü boyunca Doktor Who hayranı olmasına rağmen 9 yaşından bu yana Doktor taklidi yapmamış bir insan ve yetişkin bir aktör olarak internetten eski senaryoları indirdiğini ve onların üzerinden ilerlediğini söylüyor. Buna rağmen tabii ki Moffat ondan bir adım önde. Seçmeler için kendi senaryosunu yazmış ve onun canlandırılmasını istemiş.     Yukarıda belirttiğim gibi haberi aldığında Prag da çekimlerdeymiş ve telefonu sessizdeymiş. Gelen bir soru da aynanın karşısına geçip meşhur Merhaba ben Doktor. Aynaya baktığında Doktor un kendisine geri bakıyor olmasını hala garipsediğini itiraf eden aktör Doktrun henüz ona ait olmadığını söylerken bir süre sonra rolün kendi kendi kendine oturacağını ifa ediyor. 15 yaşındayken Radio Times a yazdığı mektupta şöyle demiş Alıntı Bu seneki Doktor Who özel yayınınız hayranların gününü gün etti. Ama umuyorum ki 15 yıl içinde 1988 de Doktor Who nun 25 yılını kutlamak içim özel bir yayın yaparsınız. Doktor Who hayranlarına 50 yılında bir mesajı olup olmadığı sorulan Capaldi bir defa daha herkesin kalbini fethedecek bir yanıt veriyor Alıntı Bence doktor Who çok olağandışı bir dizi. Bunun asıl nedeninin tüm yazarların yapımcıların ve yönetmenlerin çalışmaları olduğunu düşünüyorum. Sadece Doktor u oynayan harika aktörlerin değil ama ayrıca o plastik canavar kıyafetlerinin altında terleyen yada futuristik kıyafetlerin içinde yanan aktörlerin de. Diziyi izlemek için televizyonu açan her yaşta dizinin tarihinin her noktasında televizyonu açıp ona kalbini veren her bir izleyici. Çünkü Doktor Who hepimize ait.     Matt Smith in de yeni Doktor a bir mesajı var ki bugüne kadar söylediklerinin bir toplamı gibi. Her şeyin en iyisini ve şans diliyor. Şovun gerçek bir hayranı olduğunu çok da iyi bir adam olduğunu vurguluyor. Matt Smith le son bir bölümümüz daha ve ondan sonra Capaldi nin usta ellerine bırakılmış görünüyoruz. Bana sorarsanız Capaldi Torchwood daki başarısının yarısını ekrana taşıyabilirse Matt inkinden daha olgun ve karanlık bir Doktor izlememiz mümkün. Bakalım 12 Doktor neye benzeyecek. Peter Capaldi film ve televizyonda çok sayıda rolde oynamıştır ama en çok bilinen rolü BBC nin komedi dizisi The Thick of It dizisinden Malcolm Tucker rolüdür. 1995 yılında oynadığı Franz Kafka s It s a Wonderful Life adlı kısa filmden En İyi Kısa Film Akademi Ödülü nü kazanmıştır. Peter Capaldi 2013 tarihinde Doctor Who dizisi için 12 doktor seçilmiştir. Peter Capaldi Doctor Who dizisinde BBC bilim kurgu dizisi Doctor Who da yeni dönemde başroldeki doktor karakterini İskoç oyuncu Peter Capaldi nin canlandıracağını açıkladı. Capaldi BBC de kararın açıklanmasından sonra yaptığı açıklamada Artık bu sırrı taşımaktan kurtulmak olağanüstü bir şey dedi. Kariyerinin en yoğun dönemlerinden birini geçiren İskoç oyuncu bu yıl ayrıca Wikileaks kurucusu Julian Assange ın öyküsünü anlatan Beşinci Kuvvet Fifth filminde Guardian editörü Alan Rusbridger ı canlandıracak. 

kaynak : http://www.kimkimdir.tv/peter-capaldi-kimdir

DOCTOR WHO : Yaşam TarzıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin