Úprimne, keď som si čítala tieto fakty, tak sa mi pri niektorých nechcelo veriť, že existujú. Rozhodla som sa, že sa s nimi teda podelím a dám vám ich sem.
——————————————————————————————————1. Každoročne chirurgovia počas operácie zabudnú vo svojich pacientoch až 4000 kusov rôzneho náčinia, ktoré sa už nikdy nevyberie. Táto štatistika pritom platí len pre Spojené štáty, takže celkovo je takýchto „strát" omnoho viac. (A potom, že prečo tí ľudia furt pípajú na letisku, keď prechádzajú detektorom kovov..)
2. Nedávno lekári spozorovali, že elitným vojakom z Nemecka rastie ľavý prsník. Pripisujú to ku skutočnosti, že počas nácvikov do tej časti hrude udierajú zbraňou a to, hoci nevedno ako presne, ho podnecuje k rastu. Slečny s malými prsiami – viete, čo máte robiť.
3. Vášnivý hráči videohier majú potenciál stať sa skvelými chirurgami. Štúdiá z roku 2007 potvrdili, že noví medici a herní fanatici v jednom si na operačke viedli až o 47% lepšie ako ostatní. (Fuu..a to som chcela ísť na umeleckú. Ale ako vidím, asi idem na medicínu :D)
4. Ľudia sú geneticky bližšie k mačke ako ku psovi.
(takže už vieš, prečo si taká zákerná sviňa). Mačacia DNA sa tej našej podobá na 90%, zatiaľ čo tá psia len na 84%. Nie je teda žiadnym prekvapením, že by si každý deň najradšej celý strávil v posteli...5. Ryšaví ľudia sú citlivejší na bolesť ako tí ostatní. Rozdiel medzi hrdzavými strechami a zvyškom sveta je taký znateľný, že im lekári automaticky podávajú pred operáciou o 20% silnejšiu anestéziu.
6. Fekálna transplantácia je skutočná vec a áno, pod týmto termínom sa skrýva presne to, čo si myslíš. Je to transplantácia stolice z jedného tela do druhého. Jej účelom je obnoviť správnu mikroflóru, ktorá zanikla napríklad užívaním antibiotík.
7. Počas spánku strácame čuch.
8. Keď zadržíš prd, plyn a baktérie obsiahnuté v ňom sa časom absorbujú do krvného obehu. Je dosť možné, že ich následne telo vylúči prostredníctvom úst. Takže, laicky povedané – ak ti náhle začalo smrdieť z úst, je dosť možné, že práve prdíš opačne.
9. Jeden zo štyroch ortopedických chirurgov s praxou viac ako 25 rokov má na konte minimálne jednu chybný operáciu. A pod pojmom chybná operácia si predstav, že operoval inú končatinu, ako mal. (No..asi sa ten pacient netešil..)
10. Potrasením ruky na pozdrav sa prenáša väčšie množstvo baktérií ako pri bozkávaní. Nabudúce teda tomu fešákovi, prípadne fešande na pozdrav venuj francuzáka a pokojne to odôvodni tým, že je to z hygienického hľadiska bezpečnejšie.
Bonus: Lekári vedia prostredníctvom kože z mužovho predlaktia zväčšiť jeho penis. (Jediné slovo čo poviem je..pekne..)
——————————————————————————————————
Ďakujem za prečítanie a bye 👋
DU LIEST GERADE
Fakty a mýtusy
SachbücherRadi sa dozviete nejaké fakty a mýtusy? Tak to je táto kniha určená práve pre vás.