1. Dinosaury a ľudia žili v rovnakom čase. Hoci si to myslí 41 percent dospelých Američanov, zrejme ovplyvnených hollywoodskymi nezmyslami, pravda to pochopiteľne nie je. Dinosaurov delí od ľudí dlhých 63 miliónov rokov.
2. Napoleon Bonaparte bol malý. Veľmi zaužívaný mýtus. Pritom Napoleon Bonaparte svojim vzrastom prevyšoval vtedajší výškový priemer Francúzov. Jeho dĺžka sa uvádza vo francúzskych coulech a tie sú väčšie ako bežnejšie anglické. Tým padá do kategórie "nezmysly" aj tzv. Napoleonský komplex.
3. Veľký čínsky múr je vidno z vesmíru. Áno, je veľký, ale rozhodne nie je viditeľný z vesmíru. (To kerý inteligent povedal?..)
4. Albertovi Einsteinovi nešla matematika. Neurobil síce prijímacie skúšky na školu, ale v matematike exceloval neustále. (Tak hlavné je, že mu išla fyzika)
5. Človek sa vyvinul zo šimpanza. Šimpanz je len náš geneticky najbližší žijúci príbuzný. Náš spoločný predok žil pred 5-8 miliónmi rokmi.
6. Satan vládne peklu. Zaujímavá myšlienka, avšak nikde v biblii ju nenájdeme. (Satanovo ego práve spadlo..)
7. Sklo je tekuté. V skutočnosti sa jedná o amorfne pevnú látku. Takže nezmyselné je aj odôvodnenie... a preto sú sklenené okná dole hrubšie ako hore. Ak to tak je, potom je to zle vyrobené sklo.
8. Žraloky nedostanú rakovinu. Ale dostanú. Najmä potom rakovinu kože.
9. Býci neznášajú červenú. Až na to, že býky sú v skutočnosti farboslepí. Reagujú iba na pohyby toreadorovho oblečenia či na pohyb "handry" ako na potenciálnu hrozbu.
10. Ľavá a pravá hemisféra mozgu. V skutočnosti neexistuje žiadne spoľahlivé rozdelenie zručností ľavej a pravej hemisféry. Ľavá sa môže naučiť zručnosti pravej a naopak.
——————————————————————————————————
Koniec ďalšej kapitoly. Tak čaff👋
CITEȘTI
Fakty a mýtusy
Non-ficțiuneRadi sa dozviete nejaké fakty a mýtusy? Tak to je táto kniha určená práve pre vás.