Fakty-krv

79 3 3
                                    

Velice sa vám ospravedlňujem za dlhšiu neaktivitu, ale moje ,,učenie,, do školy ma nenechalo písať 😀 no nič, užívajte kapitolku a zatiaľ báj 👋 ily all
——————————————————————————————————

1. Armáda komárov, pozostávajúca z 1,200,000 jedincov tohto krvilačného hmyzu, by bola schopná vycicať dospelého človeka do poslednej kvapky.

3. Človek dokáže žiť aj bez pulzu. V  roku 2012 nainštalovali lekári do tela 55-ročného Craiga Lewisa  špeciálne zariadenie, ktoré pomáha jeho telu cirkulovať krv, no celkom  bez pulzu.

4. Stan Larkin žil 555 dní bez srdca. Počas tejto doby čakal na vhodného darcu, ktorého srdce by mu doktori mohli transplantovať. Na takmer dva roky bolo teda jeho skutočné srdce nahradené prístrojom, ktorý nosil na chrbte v ruksaku. To ho však neodradilo od jeho najväčšej vášne – basketbalu. Ten miloval z celého srdca a nevzdal sa ho, ani pokým vlastné žiadne nemal.

5. Množstvo krvi, ktoré v tele človeka obehne za 25 dní, zodpovedá približne jednému stredne veľkému plávaciemu bazénu.

6. 21% srdcových infarktov sa udeje v pondelok Druhý v poradí je posledný deň pracovného týždňa – piatok. Pondelkové sú pravdepodobne vyvolané stresom z nadchádzajúceho týždňa, piatkové od vzrušenia z prichádzajúceho víkendu.

7. To, akú máme náladu, závisí aj od tlkotu nášho srdca. Túto skutočnosť skúmali vedci na mužovi, ktorý bol tesne po transplantácii srdca. Po tom, čo mu bolo do hrude umiestnené jeho nové srdce, sa jeho nálada aj celkové pocity zmenili na nepoznanie.

8. Ak chcete znížiť pravdepodobnosť infarktu, asi by ste si mali na budík nastaviť pomalú pesničku, ktorá vás zobudí nežne a nie ako susedova kosačka krížená s klaksónom auta. Je totiž vedecky dokázané, že prudké budenie zvyšuje riziko infarktu.Taktiež sa odporúča necvičiť večer pred spaním, ale radšej ráno či počas dňa.

9. Kokosová voda môže nahradiť krvnú plazmu. Tieto dve tekutiny majú totiž veľmi podobné zloženie.

10. Energerické nápoje zrýchľujú tlkot strdca. Takéto nápoje obsahujú až trikrát viac kofeínu ako iné povzbudivé drinky, napríklad sladené nápoje či káva. Ich nadmerné pitie môže vyvolať záchvat, ktorý môže v najhoršom prípade skončiť smrťou.

Você leu todos os capítulos publicados.

⏰ Última atualização: Sep 08, 2019 ⏰

Adicione esta história à sua Biblioteca e seja notificado quando novos capítulos chegarem!

Fakty a mýtusy Onde histórias criam vida. Descubra agora