V dnešnej kapitole sa pozrieme na mýtusy ohľadom nášho zdravia. Bude to vo forme takej, že napíšem mýtus a pod to napíšem pravdu. Dúfam, že sa vám kapitola bude páčiť a zatiaľ čau čau👋.
——————————————————————————————————1. Mal by si sa sprchovať aspoň raz až dvakrát denne.
Pravda: Mal by si sa sprchovať, len keď naozaj potrebuješ.2. Mal by si si umývať zuby po každom jedle.
Pravda: Zuby by si si mal umývať dvakrát denne.3. Vždy by si mal mať kompletne uprataný byt.
Pravda: Úplná čistota môže spôsobiť vznik alergií.4. Čím viac spíme, tým lepšie.
Pravda: Človek potrebuje najviac osem hodín spánku, viac hodín vedie k letargii. (Nečinnosti)5. Zvonenie budíka je najlepší spôsob zobudenia sa.
Pravda: Zobudiť sa rýchlo je pre organizmus škodlivé.6. Mikrovlnka ničí zdravé prvky v jedle.
Pravda: Mikrovlnné žiarenie nedokáže zničiť atómy či molekuly.7. Neškúľ, zostane ti to.
Pravda: Okohybné svaly sú pružné, a ak sú zdravé, nemôže im občasné krátkodobé zaškúľanie uškodiť.8. Jedz veľa mrkvy, tá zlepšuje zrak.
Pravda: Jedenie vitamínu A neochráni pred krátkozrakosťou alebo ďalekozrakosťou (hej..ale veď v škole nám hovorili, že to zlepšuje zrak..oni klamú! :D)9. Nejedz sladkosti, kazia zuby.
Pravda: Zubný kaz vzniká vplyvom baktérií, uhľohydrátov a zlej hygieny. Sladkosti same od seba neškodia. ( tí čo sa bojíte o svoje zuby, kľudne jedzte tie sladkosti..:D)10. Po špenáte rastú svaly.
Pravda: Možno, že vo filme o Pepekovi námorníkovi. Ale inak vplyv na zvýšenú produkciu svalstva nebol preukázaný. (Týmto mi zničili detstvo! ☹️. :D)
——————————————————————————————————
Okay. Koniec kapitoly 👏
Baj baj 👋
YOU ARE READING
Fakty a mýtusy
Non-FictionRadi sa dozviete nejaké fakty a mýtusy? Tak to je táto kniha určená práve pre vás.