Hoofdstuk 1

93 9 0
                                    

Flinn keek uit het raam naar buiten. Het was de laatste keer dat ze haar straat even bekeek voordat ze de nog wat spullen bij de voordeur klaarzette. Nadat haar moeder twee weken geleden was overleden moest Flinn nu het huis uit. Dit was het huis waarin ze was opgegroeid. Ze had hier veel meegemaakt. Herinneringen, tegenslagen en mijlpalen had ze allemaal hier doorstaan. Nu was ze twintig en stond ze er bijna helemaal alleen voor. Flinn had al bijna zestien jaar geen contact meer met haar vader. Hij was ervandoor gegaan met een andere vrouw. En Ezra, de drie jaar oudere zus van Flinn, is twee jaar geleden op wereldreis gegaan en nauwelijks bereikbaar. Ze heeft gehoord dat haar moeder is overleden, maar kon om vage redenen niet naar de begrafenis komen. Gelukkig was de dood van hun moeder niet onverwachts. Ze was al een aantal jaar ziek en had in die jaren ook al het een en ander geregeld zodat haar dochters zo min mogelijk hoefden te regelen. Flinn was daar wel blij mee, want ze had echt geen idee hoe ze dat allemaal in haar eentje had moeten doen. 

Ondanks dat Flinn best een goede erfenis kreeg, wilde ze dat niet allemaal meteen in een huis stoppen, dus vandaar dat Flinn een studentenkamer had gezocht. Flinn moest nu alleen nog wachten op het studenten verhuisbedrijf die zo haar spullen kwamen halen. Ze besloot om nog snel even een rondje door het huis te lopen. Aangekomen in de badkamer keek Flinn nog een keer in de spiegel. Ze zag een vermoeid, maar trotse meisje staan. Een meisje dat zwarte skinny jeans en een rode oversized trui aan had en haar lange blonden haren hingen los over haar schouders. Ze had ook een klein laagje makeup op gedaan, zodat ze er in ieder geval goed uitzag voor de eerste ontmoeting met haar kamergenoot.

'Dingdong' Luidde de deurbel. Flinn reageerde er meteen op en liep richting de deur. Na een kwartiertje was alles ingeladen en waren ze onderweg naar het appartementencomplex.

Rond vier uur s'middags waren ze op locatie gearriveerd. Flinn voelde nu toch wat zenuwen opkomen, maar tegelijkertijd had ze er ook wel weer zin in. Toen ze de voordeur naderde werd hij al open gedaan. Flinn keek recht in de helder groene ogen van haar kamergenoot. Ze vond hem op het eerste gezicht best knap. De jongen had lichtbruin haar, maar het zat een beetje rommelig, alsof hij net uit de douche kwam. 

'Hee! Jij bent zeker Flinn?' Zei de knappe verschijning. 'Klopt.' 'Leuk dat je er bent! Ik ben Mitchell.' De jongen gaf Flinn een hand en liet haar het appartement binnen. 'Zal ik je een rondleiding geven?' 'Uhh ja graag.' Zei Flinn, terwijl ze eigenlijk al wist hoe het er van binnen uitzag. Flinn kreeg een goed gevoel bij deze jongen. Hij zag er aardig uit.

'Dit is jouw kamer.' Zei Mitchell enthousiast toen ze eenmaal bij de kamer van Flinn aangekomen waren. Flinn draaide een rondje en liep naar het raam om het uitzicht te bekijken. 'Ik laat je wel even alleen.' Zei Mitchell terwijl hij zich omdraaide om weg te lopen. Flinn keek hem na. Hij zag er echt goed uit!

De kamer was best groot. Zodra Flinn klaar was met het inrichten van haar kamer ging ze even op haar bed zitten. Het zag er allemaal al erg leuk uit, maar hier en daar mocht er nog wel wat gezelligheid bij. 

'Ik heb nog een kleinigheidje voor je.' Zei Mitchell toen hij de kamer van Flinn binnenliep met een best groot cadeau. Flinn was helemaal verrast en wist even niet wat ze moest zeggen. Ze zei dan ook niks en nam het cadeau aan. Flinn scheurde het cadeaupapier van het cadeau af en ze zag dat het een lichtroze badjas was met achterop de tekst "Woke up Beautiful". Er zat ook nog een kaartje bij met daarop de tekst; "Zodat jij je op je gemak voelt". 

'Wat lief!' Flinn trok de badjas aan en draaide een rondje. 'Hij staat je goed!' Zei Mitchell en dat toverde een glimlach op Flinn's gezicht. 'Dankjewel!' Zei ze en ze gaf hem een knuffel. 

Later die avond aten Flinn en Mitchell pizza, terwijl ze elkaar wat beter leerden kennen. Flinn was er zeker van dat het wel goed ging komen met haar huisgenoot.

Daar is dan het eerste deel! Tips en tops zijn altijd welkom!!

Love at first sight.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu