Hoofdstuk 2

72 9 5
                                    

Zodra Flinn 's avonds in haar bed ligt in haar nieuwe kamer, spoken er allerlei gedachten door haar hoofd heen. Ze moest steeds aan haar nieuwe kamergenoot denken. Ze vind hem knap, hij is lief en zorgzaam. Maar hoe dacht hij over haar? Gelukkig had Flinn na de eerste dag wel een goed gevoel over alles. Met dat goede gevoel probeerde ze wat te slapen, maar helaas had dat geen succes. Flinn had nogsteeds, net als de afgelopen dagen moeite met slapen. Ze moest telkens weer aan haar moeder denken. Ze vond het toch best gek dat iemand er ineens niet meer kon zijn. Flinn miste haar moeder enorm. Ze voelde zich alleen, want aan haar vader en zus had ze niet zoveel. Verdrietig probeerde ze in slaap te komen.

Toen Flinn wakker werd, leek het wel alsof ze vers gebakken broodjes rook. Het deed haar denken aan haar moeder, die maakte vroeger elke zondag ochtend verse croissantjes. Flinn zuchtte. Ze wist dat het niet haar moeder was die verse broodjes aan het bakken was, maar haar nieuwe huisgenoot. 

Flinn keek op haar telefoon en zag dat het al bijna half tien was. Ze had al een hele tijd niet meer zo lang uitgeslapen. Gelukkig was het ook niet erg dat ze pas zo laat wakker werd, want ze had al een tijdje geen baantje meer. Toch besloot ze om haar bed uit te gaan, want ze had geen zin om de hele dag in bed te blijven liggen. Ze trok haar nieuwe badjas aan, stopte haar haar in een knot en stapte in haar badslippers om vervolgens naar de woonkamer te lopen. 

Tot haar verbazing zag ze Mitchell nergens. Flinn liep naar de keuken om een glaasje water te pakken. Ze zag op het aanrecht een dienblad staan met daarop een beker vruchtensap, twee croissantjes en een briefje.

Goedemorgen Flinn, Lekker geslapen?

Ik ben van 8:00 tot 13:00 werken, daarna doe ik wat boodschappen en kom ik weer terug. Ik heb een ontbijtje voor je gemaakt. Ik hoop dat je het lekker vindt!

Liefs, Mitchel

'Liefs.' Herhaalde Flinn hardop en ze begon te blozen. Wat lief! Ze nam het dienblad mee naar de bank en at daar haar ontbijt terwijl ze wat afleveringen van haar favoriete serie keek.

Toen Flinn haar servies in de vaatwasser wilde zetten zag ze het briefje nogmaals. Ze kreeg een warm gevoel in haar buik. Wat was hij toch lief voor haar! 

Nadat Flinn zich had klaargemaakt bekeek ze aan haar bureau wat vacatures. Ze wilde toch wel weer graag aan de slag, zodat ze weer een ritme kreeg en weer wat inkomsten had. Na een tijdje scrollen besloot ze een sollicitatiebrief te sturen voor een bijbaantje in een café. Het zag er erg leuk uit én ze boden flexibele werktijden aan. Precies wat ze zocht! 

Flinn klapte haar laptop dicht en hoorde op dat moment de voordeur open gaan. Dat zal Mitchell wel zijn, dacht ze. Ze stond op en liep naar de woonkamer. Zodra ze naar de gang keek zag ze een jongen met zijn rug naar haar toe staan. Dit was Mitchell niet. Flinn kuchte. De jongen draaide zich om en de mond van Flinn viel open van verbazing.

'Oh mijn god.'

-

Wie zou die persoon nou zijn?

Tips en ideeën zijn altijd welkom! 
X Djoeke

Love at first sight.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu