Hoofdstuk 3

58 8 1
                                    

'Joey?!' Riep Flinn verbaasd. Ze begreep niet helemaal hoe haar neef ineens voor haar neus stond in haar nieuwe appartement. Ze liep naar hem toe en gaf hem een knuffel. Ze vond het fijn om hem weer te zien. Hij is er de afgelopen tijd veel voor haar geweest. 

Zodra Flinn zich terugtrok uit de knuffel zag ze nog iemand. 'Sarah?!' Flinn kreeg zowat tranen in haar ogen. Haar beste vriendin van de middelbare school stond ineens voor haar neus. 'Je was toch naar Amerika gegaan voor voetbal?' Vroeg Flinn verbaast. 'Klopt, maar ik miste dit kleine kikkerlandje toch best wel, dus ik ben sinds kort weer terug. En ik wilde je verrassen, dus ik had niks gezegd.' Zei Sarah die Flinn omhelsde.

Even laten zaten Flinn, Sarah en Joey op de bank een kop thee te drinken en wat bij te kletsen. Het was inmiddels al weer kwart voor één wat betekende dat Mitchell bijna klaar was met zijn werk. Bij die gedachte verscheen er een glimlach en een kleine blos op het gezicht van Flinn. Dat bleef niet onopgemerkt. Joey en Sarah keken van mij naar elkaar en weer terug naar mij.

'Flinn,' Sarah begon te lachen, 'waarom bloos je?'

Flinn begon meteen ongemakkelijk te lachen en haar gezicht werd nogal rood. 'Ik vroeg me dus ineens af,' zei ze om het onderwerp te veranderen, 'hoe kennen jullie elkaar eigenlijk?' Joey en Sarah keken elkaar aan. 'Nou..' begon Joey, 'het zit zo. Tijdens mijn studiereis naar Amerika een tijdje geleden zocht ik voor een van mijn opdrachten voor mijn opleiding een voetbalster die ik kon interviewen en toen ontmoette ik Sarah.' 'Oohw,' Zei Flinn en ze keek Sarah en Joey een voor een aan.

'En toen dacht je, goh, laten we inbreken in het nieuwe appartement van mijn nichtje ofzo?' Lachte ze. Wat Flinn betreft mochten de twee gewoon het hele verhaal vertellen. 

'Eigenlijk klikte het meteen heel goed, we hebben daar nog enkele keren afgesproken en toen ik weer in Nederland was hadden we dagelijks contact via facetime. En toen Sarah definitief naar Nederland kwam heb ik haar gevraagd of ze mijn vriendin wilde zijn.' Zei Joey met een trotse glimlach op zijn gezicht.

'Maar het gekke is dus dat Joey er gister pas achter kwam dat ik je beste vriendin ben en toen kwam hij op het idee om jou te verassen.' Zei Sarah lachend. Flinn keek vrolijk naar het stel. Ze was blij om ze beide weer te zien en ze vond het ook hartstikke leuk dat ze een relatie hebben.

'Maar wacht. Eén ding begrijp ik nog niet. Hoe zijn jullie nou binnen gekomen?' Vroeg Flinn nogsteeds een beetje verbaasd. Joey begint te lachen. 'Mitchell zit bij mij in het voetbalteam en die vertelde mij dat hij een nieuwe huisgenoot kreeg. Een of andere Flinn met dezelfde achternaam als mij. Dus toen zei ik dat jij mijn nichtje was en toen kwam hij met het idee dat ik je kon verrassen.' Legde Joey uit. 'Jeetje wat heb ik gemist? Ineens kent iedereen elkaar!' Flinn begint te lachen.

Een uurtje later waren Joey en Sarah weer naar huis gegaan en was Mitchell ook weer thuis. 'Hee Mitch!' Zei Flinn enthousiast. 'Hee leuke kamergenoot!' Begroette hij haar terug. Flinn werd even stil van zijn woordkeuze. Zei hij nou leuke kamergenoot? Mitchell trok Flinn uit haar gedachten. 'Zou jij de boodschappen even willen opruimen?' 'Natuurlijk! Ik heb toch niet zo veel te doen.' Antwoordde Flinn. Terwijl Flinn de boodschappen opruimde hing Mitchell zijn jas aan de kapstok. Flinn merkte dat Mitchell naar haar keek terwijl ze aan het opruimen was. Ze werd er een beetje verlegen van maar wilde dat niet laten merken, dus ze vroeg wat de plannen waren voor het avondeten.

'Ben je nieuwsgierig?' Vroeg Mitchell en Flinn begon te lachen. 'Ja dus.' Zei Mitchell. 'Dat komt mooi uit want het is een verrassing.' 'Een verrassing?' Zei Flinn verrast. 'Ja! Ik ga lekker voor je koken!' Zei Mitchell met een glimlach op zijn gezicht. 'Oh en waar heb ik dat aan te danken dan?' Vroeg Flinn op een fliterige toon.

'Ja waarom eigenlijk?' Zei Mitchell plagend. Flinn keek hem zielig aan. 'Ik ga vanavond voor mijn knappe kamergenoot koken omdat ik wil dat zij het wel naar haar zin heeft bij mij.' Flinn was er even stil van. Haar hart maakte een sprongetje. Zei hij dat nou echt? Knappe kamergenoot? 

-

Tips/Tops altijd welkom!

X Djoeke

Love at first sight.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu