myvs002 , Vlorile , Dory540 , XHermelienx , Atalamenta , rick1248 , Lucilla14 , Groenisgroen , SieglindeVdb en Floissant , welkom bij de 'eerste' dag van de escape room!
Zoals ik al eerder heb vermeld is de eerste dag niet heel belangrijk voor de verhaallijn zelf, eerder een inkomertje zodat jullie wat kunnen weten over de vraagstelling en ik wat kan uitproberen over de aanpak.
Let op! Dit is dus geen onbelangrijk hoofdstuk en ik verwacht medewerking van iedereen (als dit kan natuurlijk). Dit is gewoon de intro op wat komen gaat
Ook is het principe van die energiepunten nog niet geldig hier! Dit is echt puur om jullie wat te laten kennismaken met mijn aanpak, maar toch ook een beetje verhaallijn. Jullie mogen zoveel vragen en aanraken als jullie willen, dat doen jullie via de reacties. Oke, let's go!
~
"Dus... we gaan ons vrijwillig laten opsluiten voor een uur lang..." Zegt Lian nadenkend, zittend in een limousine met de 9 andere kandidaten. Merel knikt als eerste. "Ja! Het is maar een spel, maar het lijkt echt haast realiteit!" Verklaart ze enthousiast. Lian zucht. "Maar dat klinkt alsof ik daar moeite voor moet gaan doen!"
Sieglinde lacht. "Ja Lian, dat klopt"
Flore haalt haar schouders op. "Ach, het lijkt me leuk om eens mee te maken, wat vinden jullie?" Ze draait haar om naar Mees en Vlorile, die tegenover haar zitten. "Ja hoor!" Zeggen ze in koor.Na een lange rit komen de tien vrienden eindelijk aan. Lucilla stapt als eerste uit. "Wauw... dit is groot!" Nu voegen de anderen zich ook bij haar. "Inderdaad..." weet Gwen uit te brengen.
Een iets wat oudere man komt op hun af. "Ah, jullie komen voor de escape room, neem ik aan?"
Stella knikt. "Klopt, meneer, is het in dit landhuis?" De man schudt zijn hoofd. "Het is in een bijgebouw. Volgt u maar"
~Jullie komen aan in deze kamer, en een vriendelijke stem klinkt door de luidsprekers. "Welkom allemaal in de escape room! Jullie hebben exact 60 minuten om de sleutel te vinden tot de kluis van de geheimzinnige meneer Everdeen, die een geheim dubbelleven leidt. Aan jullie de kluis, en de sleutel, te vinden"
Rick kijkt op. "Is het dat maar? Zo simpel? Nou, dat moet niet al te moeilijk zijn. Laten we beginnen!"
En op dat moment begint de klok te tikken.Jullie hebben het gehoord, vind de sleutel tot de uitgang en ontsnap.
Er is geen tijdslimiet, alhoewel ik wel verwacht dat jullie dit geen jaar kost, en een energielimiet is er ook nog niet, aangezien dit puur is om uit te zoeken hoe je dit het beste aanpakt.
Je start door in een reactie te zeggen 'ik open de lade linksboven van het bureau' of '*je naam* bekijkt de boekenplek' of iets in die richting, het is aan jullie. Je mag álles vragen, en enkel met de voorwerpen op de foto kan je iets.
Ik laat jullie iets weten of jullie iets vinden.
Jullie mogen kiezen of jullie dit allen in een aparte reactie doen, of samen. Of in groepjes.
Veel succes!
JE LEEST
ESCAPE ROOM-SPEL
Mystery / ThrillerINSCHRIJVINGEN GESLOTEN! Daar zitten jullie dan, in de auto naar een escape room. Je kijkt om je heen, naar je 9 andere vrienden. Niemand had dit al eerder gedaan en jullie waren allen razend enthousiast. Wat jullie niet wisten, is dat dit de ergst...