Even mijn excuses omdat het zolang duurde. Ik wou dit hoofdstuk vorige week donderdag online plaatsen, maar realiseerde me toen dat ik echt max maar 2/3 keer per dag wattpad kon checken, want ik was bezig met mijn examens, maar die zijn nu zo goed als over, dus een nieuw hoofdstuk!
myvs002 , Vlorile , Dory540 , XHermelienx , Atalamenta , rick1248 , Lucilla14 ,Groenisgroen , SieglindeVdb en Floissant, welkom bij de eerste officiel dag van de escape room!
Jullie hebben de eerste opdracht heel goed gedaan en het grote mysterie ontdekt... alhoewel, is dat wel zo...?Op het moment dat Gwen de sleutel in het slot steekt, gaan alle lichten in de kamer uit. Lian, die stiekem bang is in het donker, schrikt op. Merel kijkt even naar haar: "Relax, het komt goed, dit hoort gewoon bij het spel. We zijn klaar hier, dus daarom gaan de lichten uit, we zijn zo terug buiten"
Maar niets was minder waar, helaas.
Wanneer Rick, die het laatste in de rij stond, de deur uit stapt, gaan opeens alle lichten terug aan, maar nu in de nieuwe kamer.Jullie kijken rond. Dit is waarschijnlijk het mooiste interieur dat jullie ooit hebben gezien. Een supergrote hal, met een nog grotere trap, en ee-...
BAM.
Opeens knalt de deur waarlangs jullie binnenkwamen, met een smak dicht.
Flore loopt meteen naar de deurklink, en probeert deze, tevergeefs, open te maken.
"Jongens... we kunnen hier niet meer uit..." zegt ze. "Wat? Zit de deur dicht? Waar is een sleutel?" vraagt Mees. En op dat moment hoor je een duistere lach uit luidsprekers . "Laat de escape room beginnen!"Jullie luisteren allemaal naar de info die door de luidsprekers komt, die in het hoofdstuk met de uitleg gegeven wordt (tip; lees dit nog eens na voor de zekerheid)
De 'bewoners' staan ook in een apart hoofdstuk, waar jullie ook eens best kunnen gaan kijken.
Ik som nog even de 3 keuzes op die je kan doen. Remember, jullie hebben 3 energiepunten!
Ik waarschuw jullie als er een punt af is
1. Vragen stellen aan inwoners.
Dit kost 1 punt per 3 vragen, en deze 3 vragen moeten allemaal aan eenzelfde persoon gesteld worden, maar als je een tweede punt inzet, mag dit natuurlijk wel aan een ander (of dezelfde) persoon.
2. Gesprek beluisteren.
Dit kost 3 punten per gesprek, er er is maar 1 gesprek per dag. Jullie kunnen dit alleen doen, of met een groep punten verzamelen, dus 3 mensen geven elk 1 punt af.
3. Een kamer doorzoeken.
Dit is een lastige om te zeggen hoeveel energie je kwijt bent... misschien vind je 6 voorwerpen en heb je niks, dus gaat er niks af, misschien ben je na 2 voorwerpen al al je energie kwijt... jullie kunnen ook met twee of meer de kamers doorzoeken!
Hieronder staan de kamers waar jullie mogen zoeken.
•Woonkamer
•Hal
•Keuken
•Tuin
•Slaapkamer 1 (jullie hebben nog geen idee van wie deze is)
•Slaapkamer 2
•Slaapkamer 3
•GastenverblijfDus, alles gebeurd in de reacties, bij vragen: vraag xD Jullie weten nog van vrij weinig.
Als ik iets vergeten te vermelden ben, laat het maar weten.
Waar jullie zijn, waarom jullie er zijn, of er een moord is gebeurd of niet.... dat zijn allemaal nog raadsels die jullie moeten ontcijferen...Let the game begin!
JE LEEST
ESCAPE ROOM-SPEL
Mystery / ThrillerINSCHRIJVINGEN GESLOTEN! Daar zitten jullie dan, in de auto naar een escape room. Je kijkt om je heen, naar je 9 andere vrienden. Niemand had dit al eerder gedaan en jullie waren allen razend enthousiast. Wat jullie niet wisten, is dat dit de ergst...