Det är fredag och jag ska på en fest tillsammans med Oscar och den där kaxiga typen. Jag vet inte vart festen är men ska bli kul att komma ut igen och göra det jag älskar...att supa och sedan krossa någons hjärta!
Jag står framför spegeln och kollar hur jag ser ut i dom svarta highwaisted shortsen och den blommiga croptopen. Sedan att mina tatueringar syns bryr jag mig inte om. Jag är van med att folk tittar och speciellt och att tjejer ger mig bitchblickar men what the hell, YOLO liksom!
Jag och Oscar satt nu i A-traktorn framför Felix som körde sin moppe till festen. Egentligen ganska dumt då iallafall jag har planerat att bli full som fan!
Vi klev ur traktorn och gick in i huset. När vi in kommer så går jag direkt och greppar tag om den första oöppnade ölburken jag ser. Jag öppnar den och tar en klunk..två...tre, tills den är slut. Då jag är van med att dricka och är en av dom som inte tappar minnet så gör den ölen ingen skillnad. Jag ställer från mig burken och möts sedan av två stora munnar som tillhör Oscar och Felix.
'Jag visste då inte att du var en supare' säger Felix med en överraskad ton, sedan kollar han in mig och får syn på min handleds tatuering.
'Och det där var också oväntat' säger han med en ännu mer överraskad ton.
'Honey, don't judge a book by it's cover' säger jag med en självsäker ton och kollar på Felix som blir mörk i ögonen fast sedan mjuknar han upp igen.
Efter en timme så känner jag att jag måste ut och ta luft och byta snus. Jag går ut på bak sidan där alla rökare står och drar in och blåser ut. Jag tittar mig omkring och får syn på min bästa vän som jag inte sett på hela våren då hon varit sjuk. Hon står vänd med ryggen till så jag smyger mig upp bakom henne och kramar om henne bakifrån. Hon vänder sig om och bara tittar på mig en stund sedan omfamnar hon mig i en lång bamsekram. Vi hälsar sedan och pratar en lång stund tills det plötsligt hörs skrik inifrån huset och ett skott avlossas...
YOU ARE READING
Bad girls get the boys
FanfictionHandlar om Iza som är 16 år! Resten får ni ta reda på själva ;)