Det har gått en vecka sedan mitt ex berätta eller det var mer jag som konfronterade honom. Iallafall så har det alltså gått en vecka sedan jag träffa dom där tre killarna. Dom tre killarna som verkade riktigt coola och down on earth även fast den långa försökte vara kaxig.
Jag har precis vaknat när min mobil plingar till. På skärmen står det: Snapchat: jakob.galen
Om ni undrar så är det min storebror som bor långt upp i Lappland tror jag. Och nej jag saknar honom inte för att han är en riktig pain in the ass. Men hatar honom gör jag inte för att han är ju ändå familj.
När jag öppnat och sedan lagt mobilen tillbaka så går jag fram till min garderob och drar fram mitt vita Hollister linne och ett par svarta spets shorts. Jag sätter upp mitt ljusbruna hår i en slarvig bulle och sminkar mig lätt. Sedan går jag ner och tar fram en skål, ett mjölkpaket och ett paket med flingor. Jag gör en skål och går och sätter mig vid datorn och tar upp youtube där jag går in på EpicFail och kollar tills jag ätit upp. Sedan går jag och ställer in disken. Eftersom att jag ska tillbaka till mitt ställe så går jag ut i hallen där mina nycklar och plånbok ligger. När jag lagt ner allt i min väska så drar jag på mig mina svarta Vans och går ut.
När jag kommer fram till parkeringen vid klippan så ser jag en moped stå där jag brukar parkera. Bara det inte är den kaxiga killen från förra veckan. Jag parkerar brevid den och kliver ut. Jag tar min väska och går ut på klippan där jag ser att killen med håret sitter och tittar ut mot havet.
'Visst är det fint!' säger jag och tittar ut jag också
Killen vänder sig om och tittar på mig med stora ögon. Sedan när han kommer på att han stirrar så vänder han blicken mot havet igen. Jag går och sätter mig ner brevid honom.
'Vad gör du här?' frågar jag
'Om jag ska säga sanningen så har jag vart här varje dag sedan förra gången. Jag antar att jag föll för stället.' säger han
Vi sitter där i flera timmar och bara pratar. Han får veta allt om mig och jag allt om han. Jag får veta att han heter Oscar och att han är med i ett pojkband som jag glömde namnet på samtidigt som han sa det. Han får veta varför jag var så arg sist gång och han var väldigt tydlig med att det var okej. Han får veta att jag heter Iza och allt annat.
Sedan när klockan är 18.00 så måste han gå och jag har inte direkt lust att sitta där ensam så jag bestämmer mig för att åka jag också. Oscar gick lite i för väg för att jag skulle ta och byta snus och sedan ta på mig mina skor. När jag börjar gå mot parkeringen hör jag ett argt skrik och ett par svärord.
'Har det hänt nåt?' frågar jag
'Mopedjäveln startar inte!' säger han med en upphetsade ton
'Men du så här gör vi. Du åker med mig hem och imorgon när du har tid så tar vi med allt som behövs för att få start på den och åker hit.' säger jag med en lugn ton
'Vill du det?' frågar han med en med en glad min
Ja nickar till svar. Sedan går vi och sätter oss i traktorn. Den startar fint och jag backar tillbaka och sedan kör iväg in mot stan. Oscar visar mig vägen och efter jag släppt av honom drar jag till Statoil och tankar sedan hem.
När jag kommer igenom dörren så känner jag lukten av nybakade bullar. Jag går in i köket där mamma står vid diskhon. Jag och mamma har inte världens bästa relation men jag älskar henne ändå.
'Hej.' säger jag samtidigt som hon vänder sig om.
'Hej på dig, det va länge sen!' svarar hon tillbaka med en retsam blick.
'Haha!' svarar jag sarkastiskt och vänder sedan om och går ut ur köket och upp på mitt rum.
När kommer upp så lägger jag mig raklång på magen och för första gången idag pustar ut ordentligt. Jag vänder mig om så att jag ligger på rygg och sedan så sätter jag mig upp och drar fram datorn.
CZYTASZ
Bad girls get the boys
FanfictionHandlar om Iza som är 16 år! Resten får ni ta reda på själva ;)