Maj, miesiąc Maryi

146 13 0
                                    

Majówki mają długą historię. Według niektórych badaczy już w V wieku wyznawacy chrześcijaństwa spotykali sie, by śpiewać pochwalne pieśni ku czci Maryi. Pomysł poświęcenia całego miesiąca Matce Boskiej pojawił się w Kościele zachodnim na przełomie XIII i XIV wieku. W Polsce pierwsze nabożeństwa, które przybrały kształt dzisiejszych majówek, były odprawiane od 1838 roku w Tarnopolu.

Litania Loretańska wywodzi się z włoskiego miasteczka Loreto, gdzie znajduje się przywieziony z Nazaretu domek Świętej Rrodziny. Choć w 1631 roku Klemens VIII zakazał wprowadzania zmian w modlitwie bez zgody papieża, nowe inwokacje wciąż są dodawane z aprobatą Watykanu.

Kwiaty Matki Boskiej

Piękno natury przypomina nam  w tym miesiącu szczególnie o Matce Boskiej. Od początku była przecież porównywana do niezwykle urodziwych kwiatów. Nazywaną ją różą bez kolców, niewinną lilią. Święty Augustyn nazwał ją kwiatem polnym, który wydał na świat idealną konwalię- Jezusa Chrystusa.

Kapliczki

Niewielkie, przydrożne konstrukcje upiększają krajobrazy polskich wsi, miast i miasteczek. Niektóre z nich to zaledwie drewniane budki, inne są bardziej rozbudowane i dekoracyjne. Zawsze ozdabiają ją kwiaty od wiernych. Historia kapliczek sięga czasów pierwszych chrześcijan, którzy być może zapożyczyli pomysł stawiania ich od Rzymian.

               ~Uśmiech Anioła nr 3/2019

Co sądzicie o Majówkach? Maj to pięknu czas, a spędzenie go w kościele z Maryją...
Serdecznie zachęcam do chodzenia na to piękne nabożeństwo.👼

Jak zauważyliście umieszczam tu teksty z ,,Uśmiech Anioła". Sama bym tak nie napisała, dlatego wolę zacytować i dodać pod tym mój komentarz. Mam nadzieję, że Wam to nie przeszkadza.

💙

Bliżej BogaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz