św. Stanisław Kostka

39 11 0
                                    

Urodził się w 1550r. w miejscowości Rostkowo na Mazowszu. W wieku 14 lat rozpoczął naukę w Wiedniu w Collegium Nobilium w szkole jezuitów. Na początku nauka sprawiała mu wielkie trudności, ale dzięki ciężkiej pracy i sumienności szybko stał się jednym z najlepszych uczniów. Był skromny i pobożny. Potrafił modlić się przez kilka godzin, służył przy mszy, a szczególnym kultem otaczał Matkę Bożą. W 1556r. ciężko zachorował, ale dzięki Maryi- która mu się objawiła- wyzdrowiał. Podczas objawienia Maryja poleciła Stanisławowi wstąpienie do Towarzystwa Jezusowego. Ojciec chłopaka nie pozwolił na to. Stanisław uciekł ze szkoły w Wiedniu i przebrany za żebraka, poszedł pieszo aż do Rzymu. Gdy dotarł, prosił generała jezuitów o przyjęcie do zakonu. Tak nasz Kostka został kapłanem. Był wzorem dla innych zakonników. W rocznicę swej ucieczki z Wiednia w 1568r. zachorował. Przeczuwał zbliżającą się śmierć, a w modlitwach prosił Matkę Bożą, aby Jej Wniebowzięcie mógł przeżyć w niebie. Maryja go wysłuchała. Stanisław zmarł z krzyżem i obrazkiem Maryi w ręku dnia 15 sierpnia, mając zaledwie 18 lat. Świętym został ogłoszony w 1726r. Św. Stanisław Kostka jest patronem Polski oraz młodzieży uczącej się. Kościół wspomina go 18 września.

Modlitwy do św. Stanisława:

Boże, któryś wśród wielu cudów swojej mądrości udzielił Stanisławowi Kostce w młodzieńczym wieku łaskę dojrzałej świętości, spraw, prosimy, abyśmy w przyjaźni z Tobą wzrastając za wstawiennictwem świętego Stanisława przezwyciężali nieprawości nasze i dobrze w życiu czyniąc, coraz bardziej upodabniali się do Ciebie. Przez Chrystusa Pana naszego. Amen.

•Prosimy Cię, Panie, za wstawiennictwem świętego Stanisława, oświeć światłem swej mądrości umysły nasze i daj nam pomoc potrzebną w nauce, by prawda, którą zdobywamy, utwierdzała nas przy Tobie. Spraw, byśmy wykorzystując zdobytą wiedzę, służyli Tobie w braciach naszych i wespół z Tobą pracowali nad doskonaleniem świata. Przez Chrystusa Pana naszego. Amen.

Bliżej BogaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz