Ira melangkah masuk ke dalam bangunan itu dan berjalan ke arah kaunter pertanyaan.
Di situ,terdapat seorang gadis bertudung merah sedang ralit menulis sesuatu di dalam file sehingga tidak perasan akan kehadiran dirinya itu.
"Assalammualaikum..Maaf menggangu Cik. Saya cuma nak tanya, di mana bilik CEO syarikat ni ya? "
Gadis itu mengangkat kepala nya dan tersenyum manis kepada Ira.
"Waalaikummussalam. Mana ada mengganggu pun.Emm..tapi boleh saya tahu cik ni siapa? "
Gadis bertanya dengan nada yang sangat lembut dan sopan. Kalau mama ada, mesti dah cop buat menantu!
"Oh.. Nama saya Syiqa.Saya PA baru Kat sini. Adik kpd Aniq Fauzan Tan Sri Zikri. "
Ok ...aku bukan nak riak, just bagitahu je. Kot la dia tak kenal Kan!
"Err kejap ya Cik Syiqa.Saya nak inform dekat Tengku dulu ya? "
Aku hanya menganggukkan kepala sambil menghadiahkan nya satu senyuman.
.............
Tet! Tet!
Bunyi intercom mengacau ketenteraman nya.Dia yang sibuk menyemak file terus terhenti pergerakkannya.
Dia menekan butang intercom sebelum bersuara.
"Ya ada apa? Saya tengah sibuk ni. "
Suara nya yang tegas dan dingin itu menunjukkan yang dia tak suka diganggu.
"Err Tengku.. Ada Cik ni,dia nak jumpa Tengku.Katanya PA baru Tengku. Nak saya suruh dia naik atas ke? "
Tengku Aryan Frandy mengerutkan kan dahi sebelum teringat sesuatu..
"Adik Niq kot.. "kata Aryan di dalam hati.Niq tu nama singkatan Aniq Fauzan.
"Macam mana Tengku? "
Tanya org di dalam talian.
"Ok. Suruh dia naik dan masuk bilik saya sekarang. Cakap kat dia, saya bagi dia lima belas minit. Bye. "
Dia memutuskan talian sebelum memdengar balasan dari pekerjanya dan menyandarkan badan nya di kerusi buatan Italy itu.
Aryan tersenyum sinis sambil melihatnya jam berjenama Rolex miliknya.
Dia ingin melihat apa yang akan berlaku sebentar lagi.
"I waiting for you,girl.Your time is start right now. "
.........
Gadis penjaga kaunter itu seperti terkaku apabila mendengar kata kata bossnya.
Ira yang sudah menunggu hampir 15 minit, memandang pelik ke arah nya.
"Can I go to boss office right now? "
"Oh.Sorry Cik Syiqa. Cik Syiqa dah boleh naik. Bilik Tengku ada di tingkat 26.Tapi... "
"Aku paling tak suka ayat tergantung. Kenapa tak buat ayat majmuk ke.. Ayat lengkap ke.Ee..geram aku "
Kata Ira di dalam hati. Yelah kalau Kata depan depan, nanti menangis tak berlagu pulak cik kaunter tu kang...
"Kenapa Cik? "
"Tengku suruh cik Syiqa naik ke pejabat dia lagi Lima belas minit. "
Ira seperti blur sebentar sebelum memahami araham tadi. Dia melihat jam."Oh shit!!Dah lapan Lima belas minit. Ok I got to go. Bye"
Dia berlari ke arah lif tanpa menoleh kebelakang. Orang tengah kalut, memang macam ni ka?
Ira menggigit bibirnya melihat angka tingkat lif tersebut.
"Kalau macam ni lah gaya nya, memang lambat la "rungut Ira .
Sedang dia gelisah seorang diri,
Ting!
Kedengaran bunyi lif itu di buka.Ira meluru masuk ke dalam sebelum menekan tombol 26.
Skip...
Dia berlari ke arah bilik Tengku Aryan yang tertulis perkataan CEO dan nama lelaki itu.
Ira masuk tanpa mengetuk pintu kerana dia sudah terlewat tiga minit.
"I'm so sorry because of my late."
Aryan mengangkat kepala memandang ke arah Ira dengan renungan yang amat tajam, seperti singa bertemu dgn mangsanya.
Ira menundukkan kepala apabila Aryan merenungnya tanpa henti.
Dia hanya statik di situ.Macam ada gam gajah yang terlekat di heel nya.
Aryan bangun dari tempat duduknya dan bergerak ke arah Ira.
Ira yang perasan Aryan semakin hampir dengan dirinya, bergerak ke belakang sedikit .
Semakin dekat Aryan, semakin kebelakang lah Ira .Macam hipotesis dalam sains la pulak.hihihi...
Apabila Ira terasa ada benda di belakangnya,barulah dia sedar yang dia sudah terperangkap.
"Ohh I'm dead. Ma, help me.. " jerit Ira di dlm hati nya.
Aryan yang melihat keadaan Ira, terus mengambil peluang mendekati gadis itu.
Dia meletakkan tangan sasanya di belah kanan dan kiri Ira seperti penghalang Ira dari melepaskan diri.
Ira hanya tunduk. Tiada niat di hati nya untuk melihat muka Aryan.
Aryan tersenyum melihat Ira sambil mendekatkan bibirnya ke telinga Ira yang di lindungi oleh Rambut bewarna brown nya itu.
"Why girl? Are you scare with me?
Katanya lembut sambil meniup sedikit rambut Ira...
Ira terkedu.Dia merasakan yg pipinya sudah merah. Lebih merah buah Tomato.
Dup! Dup! Dup!
Jantungnya juga hampir pecah kerana mengepam darah terlalu laju.
"Abang !!apa kena dgn best friend abang ni!. "
Jerit Ira di dalam hatinya.....
( ˘ ³˘)♥
Amacam! Ok ke kelaut? Kalau vote sikit maknanya ke darat. Kalau ke laut, Korang kena vote banyak sikit. Ala.. Tekan vote kat bawah tu je. Apa susah?apa apa komen.Nanti aku rajin aku balas K. Cau..
YOU ARE READING
SAYANG Awak MR MAFIA
AcciónAmaran!! 💢 Kalau korang nak baca, korang kena vote lepas korang baca and korang jangan nak pandai pandai copy paste aku punya story. Kalau tak.. Aku jual korang dekat Tauke ayam.Biar korang kena sembelih.. Hahaha!! Aku tak pandai buat sinopsis jad...