pt.11

563 56 6
                                    

"HA?! BAKAL SUAMI KAU IDOL?!" kata Erin dan Adlin secara mengejut.

"Um, ye?" balas Sofi.

"LEPASTU KAU NAK TAU TAK YANG BAKAL SUAMI DIA TU IDOL!!! DARI GROUP 3RACHA?! BANGCHAN PULAK TUHH" balas Hannah dengan menjerit.

"KEPALA IKAN DIAAAAA" balas Erin dan Adlin.

"Dah dah rileks rileks, idol je pun. Bukan raja" balas Sofi

"Bukan apa wei, Bangchan tu boleh dikatakan orang paling baik dan setia dekat dunia ni. Kau tau tak dia banyak berkorban untuk fans dia selama ni?" terang Erin.

"Berkorban? Contohnya?" tanya Sofi.

"Kau ni harap je minat kpop macam kitorang, tapi haram jadah tak tau" kata Adlin.

"Aku minat gitu-gitu je. Tak ada sampai tahu nenek moyang diorang" balas Sofi.

"Okay, kalau kau nak tau. Bangchan ni dia selalu buat vlive dengan fans seminggu sekali sebab nak rapatkan hubungan dia dengan fans. Kau boleh bayangkan tak? Seminggu sekali wei dia buat vlive semata-mata nak jumpa fans." terang Hannah.

"Betul, lagi satu. Dia pun pernah cakap, kalau ada apa-apa masalah, boleh ceritakan dekat diorang. Sebab semua orang ada masalah dia sendiri, dia kata 3racha sanggup dengar cerita fans" terang Adlin.

"Lepastu ada la satu kes ni..." kata Erin.

"Hm?" tanya Sofi.

"Kes tu kecik je. Pasal rambut dia je, tapi fans pergi besar-besarkan kes tu. Sampai menangis wei dia" kata Erin.

"Oh yang tu" balas Adlin dan Hannah.

"Pasal rambut??? Jadi kes besar???" tanya Sofi dengan terkejut.

"Iye wei tak tipu, ramai fans kata 2racha la, Bangchan patut keluar group la" kata Erin.

"Macam tak hargai siot apa yang dia dah buat kat fans ni" kata Adlin.

"Itulah, ikutkan hati aku nak aje ketuk guna periuk aku tu" kata Hannah.

"Oh.. Kesiannya..." monolog Sofi.

"Tapi tak apa" kata Erin yang memegang bahu Sofi.

Sofi memandang ke arah Erin.

"Tolong jaga dia baik-baik... Sebab apa yang kitorang nampak... Kau memang sesuai dengan dia..." kata Erin dengan lakonannya yang sedih.

"Kau dah kenapa?" balas Sofi dengan ekspresi muka (-_-)

"Betul tu Sofi, betul. Jagalah dia baik-baik sampai ke syurga" balas Hannah.

"Janganlah sakiti hati dia, layanlah dia macam mana dia layan fans" kata Adlin.

Maka mereka bertiga mula melakon-lakonkan sedih mereka.

Sofi hanya menggaru kepalanya.

"Ada jugak aku hempuk kepala masing-masing dengan periuk Hannah" monolog Sofi.

"Okay okay, cerita aku dah habis. Jadi lepas bapak kambing, mak kambing la" kata Sofi.

"Aku?" tanya Hannah lalu menunjukkan jarinya kepada diri sendiri.

"Ye isteriku yang cantik cun melecun" puji Sofi.

"Eh tak payah la puji" kata Hannah dengan malu.

"Tapi dalam masa yang sama perangai macam syaitonirojim"

Hannah melihat muka Sofi dengan (-_-)

"Okay okay, turn Hannah pulak" kata Erin.

"Senang cerita kan. Dia pervert, dia satu tempat kerja dengan bapak aku. Tiba-tiba mak aku suruh kahwin dengan dia" kata Hannah.

SUAMIKU YANG PELIK LAGI PELIK [✔️]Where stories live. Discover now