BAB 4

24 4 2
                                    

Yoooooooo~~~
Long time no see.. Hahhahah 😁
Seriously, i miss y'all... Huhu...
Btw how's your day going?

Typo itu indah...













Umpama dirimu..














Pembacaku... Hahahaha

----------------------------------------------------

Disini aku berada, Seoul , Korea. Negara yang tak pernah aku bayangkan untuk bertandang. Ini semua kerana Hans, aku teringat kembali kejadian beberapa hari yang lepas. Nak menyesal, haihhh.. Biarlah, anggap sahaja rezeki bercuti secara percuma ke negara orang, hahahahaha...

FLASHBACK

Aku menekan punat off di remote TV, upacara menonton comback BTS is done. Hahah... Puas jiwa aku~ Diorang tak pernah mengecewakan para fans diorang, ARMY. Lagu-lagu diorang tak pernah aku tak suka. Aku melihat sekitar ruang tamu, kosong. Mana yang lain pergi?

Aku bangkit menuju ke bilik tetamu, "Nasyaaaaaa, buat ape tuuuuuu~"

Nasya yang sibuk dengan dokumen di tangan memutarkan matanya tanda serabut. Aku hanya tersengih seperti kerang busuk. Tiba-tiba Nasya bersuara, "kau nak apa datang sini?"

"Nasyaaaaaa!!!" belum sempat aku menjawab, Shasha muncul dan berlari kecil ke arah Nasya.

"Pahal doo?" tanya Nasya. Shasha mengambil nafas sebentar.

"Tadi Hans call, dia suruh siap-siap. Kemas barang korang, tak payah banyak. Yang penting je, nanti dia datang ambik" Aku mengerutkan dahi, tak faham.

"Pasal lakk?!" tanya Nasya tak puas hati. Aku mengangguk-anggukan kepala tanda setuju.

"Jangan tanya! Aku pun tak tahu! "Jawab Shasha, Nasya dan aku terdiam.

"Hmm, kalau macam tu kita ikut je apa yang Hans suruh. Shasha, dia tengah on the way kan? Baik kita ready." Ujar Nasya.

"Hmmm, kalau camtu nak bawak apa?" Jujur aku tak pernah ke mana-mana kecuali Thailand, kampung halaman aku. Aku pernah sekali pergi ke Indonesia, airport diorang buat aku kagum!

Time tu masa sukan entah apa aku tak ingat namanya. Aku ingat pun sebab BTS pernah kena invite and BTS tak dapat join sebab jadual oversea diorang, hahaha... Siapa ARMY tahulah kejadian itu. Ok, ni dah lebih tajuk...

"Lembap tu simpan laa ke anak cucu sikit! Bawak laa IC kau, duit, pasport dan sebagainya!!!!! Aishhhhh, camni pun nak kena ajar!" Bengang Shasha dengan aku.

"Alaa, mana boleh simpan. Biar aku lembap takpe, jangan anak cucu cicit aku. Nooo, sian diorang. Dahlah dunia ni semakin kejam." seperti biasa aku membantah ucapannya. Hehehhe, jangan marah shayangkuhh~

"Haihh, pahal laa aku kawan dengan kau ehh... Boleh tua aku duduk dengan kau..." kesal Shasha kepadaku, aku hanya tersenyum bodoh.

"Dah, dah! Cepat siap-siap nuhhhh!!!" Nasya mencelah. Terasa aura hitam mulai keluar, Shasha dan aku merinding.

"Siap bos!" jawab kami serentak.

30 minit kemudian

Ding dong~~!

Suara bell apartment berbunyi.

"Nisa'a!!! Pi bukak pintu tuu !!!" perintah Nasya kepadaku, aku segera keluar bilik lalu menuju ke ruang tamu.

"Ni mesti Hans" aku bermonolog. Segera aku membuka pintu dan benar dugaanku tadi, Hans. Tanpa dipersilakan masuk dia terus berlari kecil menuju ke dalam rumah. Ewah ewah, ni rumah aku ke kau...

"Nasya and Shasha di bilik tetamu..." belum aku menghabiskan perkataanku, Hans terus meninggalkan aku sendirian di muka pintu. Wtf-! Heyyy aku ke dia tuan  rumah ? Aishh, tak guna. Nasib kau ni BFF aq jee, lau takkkkkkkkk.... Siapppp kauuu!!! Segera aku mengikuti langkah Hans, menuju ke bilik tetamu.

  "Korang dah kemas barang korang?" tanya Hans kepada kami.

  "Before that, kita nak pergi mana ???" Soal Sasha. Aku mengangguk setuju. Nasya diam, namun aku yakin dirinya juga ingin tahu tujuan perintah Hans.

  "Alaa,ikut jee tak leh ke ???" Hans buat suara merajuk. Alahai minah ni... Aku melirik ke arah Nasya dan Sasha. Mereka juga melihat je arahku. Aku mengangkat bahu tanda tak tahu.

   "Okey okey... So kita nak gi bila ?" soal Nasya.

   'Malam ni..." jawab Hans.

  "Woiii ko gilaaaa!?!?!?!" jerit Sasha. Aku pula rasa macam nak lempang je kepala minah ni....!!!! Malam ni !?!?! Aishhh !!!!

  "Dah dah... Kalau camtu jom,cepat kemas..." ucap Nasya setelah lama mendiamkan diri. Kami hanya mampu pasrah jika Nasya yang bagi perintah.

  " Kau dah beli tiket ke?" tanyaku kepada Hans. Dia hanya menganggukkan kepala tanda sudah. Seterusnya kami berkemas apa yang patut.


-------------------------------------

Aku tak tahu..

Tapi, bolehkah kali ni..


Aku percayakan firasat aku....

Boleh..... Kan ???





To be continue...
------------------------------------------

Omggg, hahahah...
Maaflaa jarang update, btw how's your day? Selamat bersekolah y'all... Hahahah... Padahal lama dah sekolah baru aku nak wish... :v
Teruk sungguh... Kkkk :v #plakk
Btw jangan lupa Voment yahhhh :*****

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 29, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

D'oneWhere stories live. Discover now