BAB 2

26 4 1
                                    

Hi... Imma back 😅 actually malas nk continue cete ni,tpi sbb adik kelas yg cute ni yamean06 ... Aq sambung 😂
Harap korang bagi sokongan!!!! Thanks 🤓

By the way....

Typo itu....

Indah.. 😂😪

Let's begin!!! Plis enjoy...😆😘😍

........................................

Disuatu tempat,Galaxy Entertainment, Seoul.

     "Baiklah, sampai sini saja... Ada apa-apa yang nak ditambah?" Masing-masing melihat ke satu sama lain. Yang bertanya hanya mendiamkan diri, menanti jawapan soalannya tadi.

     "Uhmm.. Manager Shin.." Yang bertanya atau dipanggil Manager Shin tadi lantas menganggukkan kepala sambil mengerutkan dahi. Entah apa yang difikirkan."Ada apa Leon? Cakaplah.." Kata Manager Shin kerana lama menunggu. Leon hanya tersenyum kekok.

     "Ini first fanmeeting so.. Mungkin kita patut sediakan makanan dan minuman untuk mereka. Diorang pasti lapar kerana menunggu." Manager Shin mengangguk lalu mencatat apa yang diperkatakan oleh Leon di dalam sebuah buku.

     "Ahh!!! Kita patut sediakan cenderahati!!! Bukan diorang je bagi hadiah, kita pun! Polaroid special ke!!??Plizz!!!!" Semua yang berada di dalam bilik mesyuarat itu terdiam lalu ketawa mendengar cadangan tersebut. Bukan cadangan itu yang pelik tetapi intonasi suara dan cara penyampaiannya itu, comel!!!! Ahh.. Maknae biasalah...  Sampai penulis pun geram! Okey abaikan. Sambung balik..

     "Hmm.. Akan dipertimbangkan, Soul. Baiklah, takde dah kan? Sekarang bersiap-siap for next schedule." perintah Manager Shin, semua yang berada Di meja bangun dengan srentak beserta semangat. "Nae Manager-nim!!!!!"

--------------------------------------

Di asrama, malam.

     "Akhh... Katil, akhirnya~ Huhu, bogoshiepoyoooo~~~" Ucap Sean hyung sambil bergolek ke kanan dan kiri. Dipeluk bantalnya erat seakan-akan tidak mahu melepaskannya.

     "Hahahahahahhahaahahh.. Sean-ssi, anda dah terkena penyakit Leon hyung ehh? Haha-"

     Bukk!

     "Yakkkkkk!!! Hyung!!! Sakit!!!" Jeritku tidak puas hati, kerana sebuah bantal mendarat sempurna diwajahku akibat lemparan Sean tadi. Sean hanya ketawa tanpa rasa bersalah.

     "Hahahah, padan muka!"Balasnya lagi sambil menjelir lidah kepadaku. Aku membuat muka. 'Haihh, Mohon bersabar wahai hati..'

     "Hahahahhah... Okok.. Yahhhhhhh, Soul-ahhhhhhhh~~~~" Panggilnya. Aku tetap diam.

     "Soul-ahhh.. Buingbuingg~~" Sean hyung membuat aegyo. 'Ahhh, kiyowoo~~~ Noo!!! Jangan terpengaruhhh!!!' Aku tetap dengan pendirianku! Teguh!

     "Tak payah buatlah, Sea. Huduh.." Tiba-tiba satu suara menyampuk, Sean hyung membulatkan matanya.

     "Le.. Leon hyung!!!" Panggil Sean, separuh tidak puas hati. Aku hanya mampu menahan tawa. Telinganya memerah menahan malu. Leon hyung hanya tersenyum saja. 'Ahhh, kiyowo Sean hyung dan Leon hyung...'

     "Ahh, Leon hyung.. Kenapa datang sini?" Tanyaku padanya. Dia memandangku sambil mengerutkan dahi, sepertinya telah melupakan tujuannya ke mari.

    "Mmm,h-hyung nak tidur kat sini malam ni, Sea. Bolehkan, pemanas bilik hyung rosak..." Jelasnya. Sean hyung mengedipkan matanya berkali-kali, telinganya mulai memerah lagi. Aku mengangguk-angguk tanda faham.

     "Aah, araseo... Kalau macam tu saya keluar dulu ya, jaljayo Leon hyung.. Sean-ssi~~" Ucapku sambil menuju ke arah pintu, sebelum keluar aku menoleh ke arah Sean hyung Dan Leon hyung.

     "Sean hyunnnggg, fighting!!!" Usai berkata  terus sahaja aku berlari keluar dari bilik Sean hyung. Di luar bilik aku tersenyum puas mengenakannya.

     "Yahhhhhhh!!! Maknae tak guna!!! Siap ko nanti!!!" Aku hanya terkikik kecil mendengar umpatan Sean hyung dari dalam. Puas!

     "Kenapa tu?" Tanya seseorang. Segera aku mengangkat kepala untuk melihat tuan empunya suara.

     "Oh, Joann hyung!" Kataku separuh terkejut. Dia hanya tersenyum melihatku, segera aku membalas senyumnya.

     "Kenapa duduk luar?" Tanyanya. Aku tersenyum kikuk. Mengaru-garu kepalaku yang tidak gatal. 'Nak jawab ke tak?'

     "Ahhh, ani... Sean dan saya berborak tadi, then Leon hyung tiba-tiba datang dan cakap nak tidur dengan Sean hyung..." Jawabku.

"Kenapa nak tidur situ?" Tanya Joann hyung lagi. 'Aihhh..'
Mmm, Dia kata sebab pemanas dia rosak, jadi..

     "Habis tu, kenapa kamu berada di luar, hmm?" Aku hanya mampu tersenyum seperti kerang busuk. Joann hyung mengeleng-gelengkan kepalanya.

     "Saya tak nak kacau..  Hehe.." Jawabku. Joann hyung  membelai rambutku lembut.

     "Hmm, yela tuu.. Leon pasti nak pujuk si Sean tu, diorang kan tadi bergaduh. Hahahahha, anak muda.." Aku mengedipkan mata berkali-kali. 'Takkanlahh...'

     "Jadi Joann hyung dah tahu laa??!!" Jeritku terkejut. Joann hyung hanya tersenyum memandangku.

     "Aigoo, Sou-ahh... Sape suruh diorang tak cover, haha... Boleh nampak kot, terang lagi bersuluh! Takpe, hyung okay je." Katanya.

     "Takpe, pergi tidur tuu! Esok jadual penuh, kalau kamu bersemangat, Guardian pasti semangat juga!" Tambahnya lagi. Aku hanya mengangguk faham.

     "Nae hyung... Annyeong, mimpi yang indah dengan Kiddo  hyung tau!" Terus sahaja aku melarikan diri secepat mungkin supaya tidak dikejar oleh Joann hyung.

     "Yahhhhhhh!!!" Jeritnya tak puas hati kepadaku. Segera aku membuka pintu bilikku lalu memasukinya. Dikunci pintu bilikku lalu aku bergerak menuju ke arah katil. Aku menghempapkan tubuhku diatas katil, nyaman.. Badanku terasa lebih rileks sedikit, aku mengeluh kecil. Penat.  Tangan kanan diletakkan di atas dahi, aku menutup mataku supaya lebih rileks.

     "Esok, pasti hari yang panjang..." Gumamku, tanpa aku sedari aku tertidur dengan sendirinya...

Tbc...

-----------

Yoooooooo!!!! Hola, BTW aq thu cete aq plik, thanks sape yg sudi baca..cerita ni seriously plik.. Haha.. Hrap enjoyyy... 😭😭😭😭
Sorry pendek... Xde idea.. 🙄

BTW korang Tgok Ann yg BTS nye doll tu??? Haahah.. Lawak kan...
Apa komen korg BTW... 😂😂😂

Don't forget to vote and  comment

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Don't forget to vote and  comment..
I really appreciate it 😘😍😍😍😍

D'oneWhere stories live. Discover now