كانت تمشي بلا هدف لا تعرف ماذا هي الآن واين تذهب ممسكه بحقيبه ملابسها وتجرها خلفها تسربت منها دمعه من عيونها الزرقوتان تذكرت بها إحدى ألمها.
فلاش باك
---------
في إحدى المياتم كانت تجلس فتاه واحيده متجنبه الآخرين فكانت تخاف منهم فكما انتم تعرفون أنهم يعاملونهم اسوء معامله بدلاً من أن يواسهن على مافقدو ممسكة بدفترها الأزرق تكتب بها قصه حياتها واحزانها لعله يخفف عنها ألمها فكتبت عبارة صغيرةسيء جداً أن تحمل هموم ليست مناسبه لعمرك في وقت المفروض أنك في اجمل أيام حياتك 💔
فتذكرت عندما كانت صغيرة كيف كانت تلعب مع أبيها وعندما كانت امها تمشط شعرها فتسربت منها دمعه غصباً عنها وقالت اشتقت لكم امي ابي 😢 قاطع شرودها مديره الميتم فمسحت دموعها سريعاً.
مديره الميتم: كلوا يتجمع عندي يالا يابت انتي وهي.
الكل تجمع ووقفت جمليه من ضمنهم.
مديرة الميتم :طبعاً انتوا عارفين في السن القانوني فاانتم بتمشوا من الميتم وانتوا دلوقتي بقي عندكم 18 سنه فطبيعي انكوا لازم تدوروا على مكان لأقامه فيه بس انتوا معملتوش كده فكل واحده منك ليها توضب شنطتها وتطلع انتوا سمعتوا قولت ايه 😡جميله بخوف :بس يافندم هنروح فين واحنا بنات ومعندناش مكان نروح فيه دورنا بس ولله ملقناش.
مديره الميتم واحده شريره ومعندهاش راحمة:دي مش شغلتي انا مش هدور على لكل واحده فيكم مكان عنكم مابتوا في حته انشاالله تقعدوا في الشارع حتى ميهمنيش 😡ويلا يابت انتي وهي روحوا ضبوا حجتكوا.
ذهبوا جميعاً ليضبوا حجتهم ومن ضمنهم جميلة
جميله وهي توضب شنطتها وحيرانه هتروح فين وأخذت تبكي على حالها.
ودعوا الجميع بعضهم لكن جميله مكنتش تملك أصدقاء إلا طفله صغيره كانت تراعيها بالميتم جريت الطفله الصغيره ناحية جميله احضنتها بشده وتبكي.
الطفله مريم ببكاء :ارجوكي متسبنيش هنا ياماما لوحدي انتي هتوحشيني اوي (كانت تناديها بأمي لان جميله هي التي كانت تراعيها)
جميله ببكاء وحزن شديد :متزعليش ياقلبي هبقى اجي ازورك هتوحشيني اوي ياحياتي😢 خالي بالك من نفسك ياحبيبتي.
واخذت جميله حقيبتها وذهبت طالعه من هذا الميتم الي الأبد وتبكي على حالها وتبكي من أجل تلك الصغيرة مريم فحالها تشبه حالتها ومن الذي سوف يراعي تلك الصغيره من بعدي مع ناس لايملكون الراحمه ولا الشفقة 😢😢😢💔
باك
جمليه :اعمل ايه ياربي ونزلت دموعها حتى لاحظت يافطه علان للايجار الشقق والاوض مسحت دموعها سريعاً
كتبت هذا الرقم على هاتفها وانتظرت الي ان يرد احد الي ان رد.الرجل :الو مين معايا.
جميله :الو حضرتك كنت معلق اعلان ان حضرتك بتأجر شقق وكده فتصلت عشان كده.
الرجل : اها اهلا وسهلاً.
جميله :طيب حضرتك العنوان فين.
الرجل :في شارع...............
جميلة: طيب شكراً لحضرتك.
الرجل :العفو.
قفلت الهاتف وذهبت ذاهبه الي حيث المكان هذا
---------------------
في مكان آخر في مكان في الاحدى الأماكن الراقيه في قصراً كبيراً به الديكورات الحديثة الراقيه.
احدي الخادمات بالقصر :انتي لسه معملتيش الفطور للبيه خلصي بسرعه زامنه صحي لحسن هيبهدلنا.
أنت تقرأ
صغيره على الألم 💔
Romanceتحكي القصه عن فتاة يتيمه الاب والام والعائلة وحيده فقدت الأمل بالحياة تعيش فقط بلا هدف ماتت أحلامها لا تملك احد ولا أصدقاء بلا شئ هل هذه حياة اجل انها حيات تلك الصغيرة. كانت صغيره حتى تواجها الحياة بقلب متألم لم يكن قدرها كحسن قلبها ونصاعته بل كتب...