• 2 •

14 4 0
                                    

Dalam perjalanan aku balik ke rumah dengan taehyung macam biasa. Taehyung akan selalu jalan depan aku so aku kat belakang.  Tiba-tiba dia berhenti dan kepala aku terlanggar bahu dia.

"oppa" aku gosok kepala aku.

"Baesoo fikir apa? " aku yang masih gosok kepala aku,  geleng tanda aku tak fikirkan apa-apa.

"Ermm I know you sejak kecil lagi even aku lagi tua dari kau" aku diam,  aku tak tahu apa yang aku fikirkan.

"Kau oppa lagi tua dari Baesoo, Oppa tahu ke siapa appa Baesoo? " dia terdiam dan tarik aku untuk terus jalan.

" yahh I asking you "

" Nah kita kena balik cepat nanti omma Baesoo risau " aku terpaksa ikut gerakan dia disebabkan dia tarik aku.

Sampai depan rumah aku, taehyung suruh aku masuk. Aku nak masuk tapi aku toleh balik ke arah dia yang dah melangkah pergi.

Aku tarik nafas aku slow dan masuk dalam rumah aku.

"omma Baesoo dah balikk"  Mrs. Kim masih kat situ. Aku senyum dan bow kepada dia.

"ahh baesoo selamat pulang" aku senyum dan terus tuju ke omma aku.

"omma" aku peluk dia, dia senyum dan tepuk bahu aku.

" I miss you omma" aku peluk omma aku makin erat.

"Aunt kim balik dulu ye" aku angguk dan lambai ke arah dia.

"Omma hari ni makin sihat kan? " aku tatap muka omma aku. Dia hanya senyum dan belai rambut aku. Aku pegang tangan omma aku dan cium tangan omma. Dia lah satu-satunya aku ada..

Walaupun.. Aku tak pernah jumpa ayah aku. Aku hanya dia sepanjang hidup aku tanpa omma.. Tak bermakna hidup aku.

••••••••

Taehyung pov

Aku yang tengok bintang di luar halaman rumah aku. Nampak cantik je semuanya.

"Tae" suara omma aku yang memanggil aku.

"Omma tae kat sini" aku jerit sikit.

"Tae you know about aunt Kim, Omma Baesoo? " aku jadi pelik.

"Kenapa dengan aunt kim omma? " aku tanya kerana aku pelik.

" Dia ada pertumbuhan dia otak dia. " aku terkejut dan nak pergi bagitahu Baesoo tapi omma aku pegang tangan aku.

Dia geleng.

" Ini permintaan aunt kim..  Dia tak nak Baesoo tahu keadaan dia sekarang"

"What! omma she need to know" omma aku tepuk bahu aku.

"I know..  Omma minta Tae tolong sorokkan benda ni dari Baesoo"

"Sampai bila! " aku tiba nak nangis.

"Sampai.. Dia hembuskan nafas aunt kim yang terakhir"

"Omma.. She is her daughter,  only one daughter she had.. She need to know about her mom" aku pegang bahu omma aku.

"Tae.. Please" omma aku peluk aku. Aku terkaku dan peluk omma aku. Aunt kim sangat baik dengan aku, dia banyak nasihatkan aku dan Baesoo..

Baesoo hanya seseorang sahaja dalam hidup dia.. Omma dia. Even aku tahu the whole story about their family tapi aku nak Baesoo putus harapan sebab ini.

She will sad..

••••••

Baesoo pov

"Omma" aku duduk sebelah omma aku dan peluk omma aku.

"Baesoo yah.. " aku pandang omma aku dan senyum.

"I love you"

"I love you more omma" aku cium pipi omma. Dia genggam tangan aku dan tatap dia terhadap aku.

"I know you know.. Omma ada kamu seorang"

" I only have you omma,  selagi Baesoo hidup,  Baesoo tak akan pernah sia-siakan omma" aku senyum dan usap tangan omma aku.

••••••

Hari ini Taehyung lain daripada yang lain. Aku cuba tegur dia tapi aku takut. Aku cuba kejar taehyung yang menuju ke libabry.

Sampai aku terlanggar seseorang. Dia dan aku terjatuh.

"Ohh mianhae.. Saya tak sengaja. " aku kutip barang dia. Dia raba-raba barang dia kat situ. Dia tak nampak oh.. It's my fault.

Aku pegang tangan dia dan pegangkan barang dia. Aku tengok muka dia dan aku rasa lega.

"Jinyoung" Oh Kang Daniel. Aku lepaskan tangan dia. Daniel tolong Jinyoung bangun.

"Maafkan saya.." Daniel pandang aku.

"it'-"

"It's okay" Jinyoung bersuara.

"I'm sorry I have to go" aku kutip pen dia dan genggamkan pen tu dengan tangan dia dan blah.

Aku kembali cari taehyung.

••••••

Jinyoung pov

Dia genggamkan tangan aku dengan pen aku.  Aku rasa sesuatu yang sebelum ni.. Semasa aku kecil. Aku hanya dengar tapak kaki.

"Daniel.. " Daniel yang genggamkan tangan aku dengan tongkat.

"Ya? "

"Nothing" aku senyun dan masuk dalam kelas tanpa bantuan Daniel.

•••To Be Continued•••

 우리의 운명 Our Destiny •Kang Daniel | Bae Jinyoung•Where stories live. Discover now