Dalam keadaan aku yang tak nampak. Aku cuba capai sesuatu yang berdekatan dengan aku. Aku cuba untuk cari sesuatu tapi aku tak dapat sesuatu itu.
Hinggalah seseorang menyentuh pegang aku dan sentuhkan ke benda yang aku ingin cari.
"You got it"
"Baesoo" seseorang panggil nama dia.
"Nae Omma! I'm coming" dia balas dan genggamkan tangan dengan benda yang aku cari.
Walaupun aku tak nampak dia. Aku cuba untuk melihat wajah dia. Yeah.. Aku semua yang buta..
Hanya dapat mendengar dia melangkah pergi dan tergelak dengan omma dia.
"Jinyoung" Aku tahu itu adalah abang tiri aku. Kang Daniel.
"Omma ajak kita balik" dia pegang lengan aku. Aku ikuti dia dengan bantuan dia, aku tak mampu jalan sendiri.
••••••
Sejak ayah aku meninggal dunia kerana kemalangan. Omma aku kahwin dengan Mr. Kang yang sangat baik dengan aku walaupun sekali pun aku tak pernah tahu bagaimana wajah dia.
"Jinyoung esok sekolah ikut Daniel dengan Daeun eh" aku hanya angguk walaupun aku tak tahu appa di mana.
"Seriuss? Appa!?" Daniel teruja. Aku cuba capai sudu untuk aku suap. Tangan daniel tolong aku untuk pegang sudu tersebut.
"Terima kasih" aku senyum.
"Sesama nanti kita pergi sekolah kan daeun? " Daniel kata kepada Daeun.
"Ermm Jinyoung " aku senyum dan rasa bersyukur sebab adik beradik yang sangat sayangkan aku.
Beginilah aku.
••••••
"Baesoo" omma aku panggil aku.
"Nae Omma! I'm coming" aku jerit dan pandang namja yang buta tersebut dan genggamkan tanganya dengan sesuatu yang dia cari tadi.
Aku terus berlari ke arah omma dan peluk omma sambil gelak.
Sedang aku berjalan bersama omma aku, aku sempat toleh untuk tengok namja buta tadi tapi kali ni dia dengan seorang namja. Aku senyum dan pandang hadapan balik.
••••••
"Omma mana appa?" aku yang sedang makan aiskrim tak sempat-sempat nak tanya.
"Baesoo makan sampai habis dulu, baru tanya arraseo" omma aku tegur aku.
"Baiklah omma"
••••••
Intro For This Story
YOU ARE READING
우리의 운명 Our Destiny •Kang Daniel | Bae Jinyoung•
Fanfictioncover by @CHOCTAE- Friendship.. Always be friend no more than friend. Sakitkan? Seseorang yang memendam rasa apabila dia. Kawan dia bertukar rasa menjadi cinta tapi akhirnya.. Hakikatnya dia hanya nampak kau sebagai seorang kawan.