Tengok jam di tangan aku, hati aku rasa resah. Entah mengapa. Daniel perhatikan aku yang resah sesuatu yang tak pasti apa dia.
Aku cuba tenangkan diri aku tapi aku tak boleh. Aku selak rambut aku ke belakang banyak kali. Hati aku risaukan sesuatu.
Telefon aku terima mesej. Aku tengok skrin aku It's Taehyung. Bila aku tengok mesej itu. Aku terus kemas barang aku. Daniel pelik.
"I'm sorry I have to go now" aku pegang buku aku dan terus blah dari situ.
"Baesoo"
Aku di kaki lima jalan. Aku cuba tahan teksi tapi semuanya tak berhenti. Aku dah mula nak nangis saat ini.
"Tolonglah berhenti.. "
Satu kereta berhenti di hadapan aku. Ini Daniel. Kenapa dia ada kat sini. Dia turunkan cermin keretanya.
"Aku boleh hantar kau"
••••••
Taehyung pov
Menunggu berita dari doktor keadaan aunt kim di dalam. Berpeluk tubuh dan sandar ke dinding. It's time to tell her.
Omma aku juga risau dengan keadaan aunt kim. Aku keluarkan telefon aku dan mula mesej Baesoo. Omma dia di hospital sekarang ni.
Omma pegang tangan aku.
"No" dia bagi aku isyarat supaya tak bagitahu Baesoo. Aku pegang tangan dia.
"Omma sampai bila kena nak berahsia dengan Baesoo. She need to know about this. " Omma peluk aku, aku balas pelukkannya.
"Akan jadi risiko pada Taehyung if taehyung kahwin dengan Baesoo" ye aku tahu. Aku tahu keadaan keluarga aku juga dalam keadaan bahaya. Kalau aku tinggalkan Baesoo di sini sorang lepas kematian omma dia. Dia lagi dalam bahaya.
"I'll be alright with her. Don't worry about me" aku cium kepala omma aku dan peluk dia erat.
Nampak susuk tubuh yang aku kenali sedang bertanya nurse. It's Baesoo.
Baesoo nampak aku dan terus lari ke arah aku. Omma leraikan pelukkannya. Mata dia berkaca, pipinya dah habis dibasahi air mata dia.
"Mana omma? Mana? Aunt kim mana ommaaa" dia betul-betul risau saat ini.
"Dia dalam bilik rawatan" aku balas. Dia bersandar ke dinding dan nangis dengan tutup mukanya.
Aku tarik dia dalam dakapan aku. Dia nangis dalam dakapan aku.
Kelihatan Daniel dan Jinyoung berada di belakang Baesoo. Daniel bantu Jinyoung duduk dan tengok keadaan Baesoo.
Aku usap lembut belakang Baesoo.
••••••
Daniel pov
Dua jam kami tunggu di luar. Baru aku tahu beginilah keadaan keluarga dia. Dia hanya ada seorang omma dia untuk terus dia kuat. Tapi di mana appa dia? Jinyoung pegang tangan aku. Aku toleh dia.
"Apa yang berlaku? " ujar dia.
"Omma dia sakit" aku usap tangan dia.
"Dia okay kan? " aku angguk.
"Ya she okay" Daniel berkata dan tengok Baesoo yang agak kusut. Berada bersama Taehyung.
"Dia okay" aku berkata dan senyum kepada Jinyoung.
Aku nampak Jinyoung senyum.
Pintu dibuka oleh seseorang. Baesoo terus ke bangun dan tergesa-gesa menuju doktor.
Aku tak dapat dengar apa-apa tapi aku nampak dia masuk dalam wad tersebut bersama Taehyung.
Aku pandang Jinyoung.
"Jom kita balik"
"Baesoo? " Jinyoung tanya aku.
"Kita jumpa dia esok"
••••••
Baesoo Pov
Bila dengar je pintu dibuka, doktor mula keluar. Aku terus bangun dan tuju doktor tersebut.
"Doktor.." dengan air mata dah berjurai menangis.
"Dia nak jumpa kamu.. "
"Dia akan pulihkan doktor? "doktor itu diam. Aku terus masuk dalam wad itu untuk bertemu dengan mak aku.
Masuk je dalam itu, aku tutup mulut aku dengan menangis menghampiri omma aku. Omma pandang aku sayu.
Dia pakai bantuan pernafasan.
"Baesoo.. " dia cuba sebut nama aku aku geleng dan pegang pipi omma aku.
"Baesoo.. " dia pegang tangan aku. Aku genggam dan cium tangan dia. Air mata dia mengalir. Aku kesat guna tangan aku.
"Don't cry omma.. Jebal.. " dia senyum dan pandang belakang aku. Aku tpleh perlahan..
Taehyung.
"Taehyung.. " omma aku panggil taehyung. Taehyung datang dekat. Omma aku pegang tangan dia.
Tangan aku diberikan kepada Taehyung. Aku pandang omma aku.
"Take her be your wife.." aku pandang
Taehyung. Taehyung hanya pandang omma aku."Om.. ma.. no.. " aku geleng.
"Baesoo.. Omma percaya.. Kamu akan hidup.. Bahagia dengan taehyung..." aku pandang taehyung benci dan tarik tangan aku dari genggaman Taehyung.
"Baesoo.. " aku tak tahu kenapa omma buat semua ini. Omma panggil aku.
"Omma sayang Baesoo.. " tiba-tiba mesin denyutan jantung terhenti.. Aku pantas pandang omma aku.
"Omma! " aku pegang wajah dia.
"Omma! Omma! " aku cuba pegang tangan dia. Aku mula menangis.
"Don't go jebal! "aku peluk omma, aku tahu dia tak akan kembali untuk selamanya..
Taehyung cuba tarik aku dari omma aku sebab nurse arahkan kami untuk keluar tapi aku masih berdegil sampai aku tolak taehyung kasar.
•••To Be Continued•••
YOU ARE READING
우리의 운명 Our Destiny •Kang Daniel | Bae Jinyoung•
Fanficcover by @CHOCTAE- Friendship.. Always be friend no more than friend. Sakitkan? Seseorang yang memendam rasa apabila dia. Kawan dia bertukar rasa menjadi cinta tapi akhirnya.. Hakikatnya dia hanya nampak kau sebagai seorang kawan.