4 Bulan kemudian..
Habis je exam, aku terus kemas beg aku dan bernafas lega. Taehyung ketuk meja aku dan aku dongak tengok dia.
"Aku tunggu kau kat kereta" dia pakai beg dia dan blah tinggalkan aku.
Aku cepat kemas.
"Baesoo? " suara Daniel memanggil aku. Aku toleh dia.
"Sebenarnya aku nak ajak kau keluar lepas kelas ni.. Tap-"
"Taehyung? "aku potong ayat dia. Dia angguk.
"Dia hanya kawan saya macam mana dengan Bae Jinyoung? "aku toleh bae jinyoung.
"Bolehkan dia ikut kitaorang sekali? "aku senyum dan angguk. Daniel tolong Bae jinyoung kemaskan barang dia.
"Aku tunggu kau kat luar okay? " dia berkata. Aku angguk dan keluar dari kelas untuk bagitahu Taehyung.
Aku cari kereta Taehyung parking keretanya. Dia bersandar kat kereta tunggu aku.
Aku berlari dan hampiri dia.
"Okay jom" dia kata dan nak masuk kereta.
"Jap" dia pandang aku.
"Aku akan balik sendiri" Taehyung dah pelik.
"Apa maksud kau balik sendiri? " dia tanya aku.
Hon kereta Daniel. Aku toleh kereta daniel begitu juga Taehyung.
"Daniel? "Taehyung toleh aku balik. Aku gigit bibir aku dan angguk.
"Aku nak keluar dengan dia, kalau omma aku tanya kau tahukan nak jawap apa? "
Dia diam dan tak jawap soalan aku.
"Aku pergi dulu" aku nak pergi. Dia pegang tangan aku.
"Aku ade hal penting nak bagitahu kau. Jumpa kat tempat biasa malam ni" dia lepaskan tangan aku dan terus masuk kereta.
Biar dia lepaskan tangan aku dengan muka dia. Hal itu seakan serius. Dia beri isyarat kat aku suruh pergi.
Aku pergi ke arah kereta Daniel. Daniel keluar kereta dengan senyuman. Dia bukakan pintu kereta untuk aku.
Aku masuk dan tengok Bae Jinyoung kat seat belakang. Aku rasa segan pula.
"Nice to meet you Kim Baesoo" ujar Jinyoung. Aku toleh dia dan senyum.
"Me too"
•••••••
Taehyung pov
Aku hanya melihat Baesoo pergi bersama Daniel. Aku pukul stereng kereta itu.
"Kenapa kau bodoh sangat Kim Baesoo. Kenapa kau tak pernah sedar kehadiran aku dalam hidup kau" aku rasa stress. Aku terus tekan minyak berada dari sekolah itu.
Sampai ke dalam kediaman aku. Aku terus parking di ruang halaman. Gate aku automatik so aku tak payah susah payah nak tutup bagai.
Aku guna alam untuk lock kereta aku. Masuk-masuk je mesti akan jumpa maid aku yang selalu sangat nak goda aku dalam rumah ni.
Dia nak ambil beg aku tapi aku tepis tangan dia.
"Tangan aku tak patah lagi so tak payah susah payah nak bawakan bagai. Baik kau cuci taik kucing aku lagi bagus" aku jeling dia. Terus melangkah naik atas. Menyampah aku tengok dia ini.
YOU ARE READING
우리의 운명 Our Destiny •Kang Daniel | Bae Jinyoung•
Fanficcover by @CHOCTAE- Friendship.. Always be friend no more than friend. Sakitkan? Seseorang yang memendam rasa apabila dia. Kawan dia bertukar rasa menjadi cinta tapi akhirnya.. Hakikatnya dia hanya nampak kau sebagai seorang kawan.