"Stop!!"aku terkejut tatkala mendengar arahan seseorang..
Aku mengerling kepada arah suara itu, aku terpana oleh cinta.
Tiba2 ada lagu panah asmara dari afgan..hahahhaah ada2 ja"Kenapa?" Tnya ku sambil buat muka tenang walaupun dalam hati dup dap dup dap...
Aku menampar sedikit pipinya ...kerana mengelamun(shok kat aku kut,..hahahahh)"Ehhh...apa nii tampar nii"katanya.
"Bagi duit kau"kata kawan-kawanya yang lain...btw meraka semuanya berempat..
"Eeeuuuuu....kau siapa nak minta duit aku...bangang ke apa??" Aku berpeluk tubuh sambil buang pandagan...
Salah seorang drinya mengunci tanganku lalu memberiku duit dari belakang..
"Klu kau mahu selamat ambil duit nii ..bagi mereka.."katanya berbisik
Aku mengangguk faham..aku memberi duit itu namun di halang oleh ketua mereka yang hensem...hehehhe crush laa nii kat dia..
"Ehhh tak paya,,dah pergi sana...tapi tolong belikan kami makanan...mee goreng empat ya.."katanya sambil menghulurkan duitnya...
"Eyalah...nasip laa aku baik" kataku berbisik.
"Aku ikut.."kawannya mencelah
Kami berjalan beriringan..
"Kenapa tolong saya tadi?"soalku sambil berjalan
"Kenapa?? Tak boleh ke adik manis??"katanya sambil mencubit pipiku.
"Bleh laa..,btw nama sya harlili" sambil menghulurkan tangan
"Ohh,,nama abang izzuan...panggil izz jaa"katanya sambil menghulurkan menyambut tanganku..
"Boleh minta nombor whatsapp lily tak,?kalau tak bleh takpe" buat muka sepuluh sen...
Kami pun berjalan keluar kantin...aku pun mengambil pen kesayanganku d kocek lalu menulisnya nombor whatsaapku di neck tai abang izz...
"Thanks sayang" katanya sambil mendekatkan kepalanya ke kepalaku...
"Sama-sama.." aku menjawap..aku tidak terkejut kerana sudah terbiasa dengan pangillan itu...Dia pun berjalan menuju ke arah gengnya sambil setia memandangku...sweet jee ..hehehe..
Aku pun terus menuju ke kelas.....
*******
"Hari nii ada sukan ...kau nak main permainan apa sis?"tanya kawanku...
"Apa-apa jelaaa..." jawapku ringkas..."Ishh kau nii tak ada semangat kesukanan langsung"sergahnya..
"Eeee...eyaa jaa kau...nak main badminton kut...dah aku ambil dulu kat stor"kataku..
"Pergi laa tunggu kat sini"...kata kawanku sambil melabuhkan pingungnya ke kerusi
Aku telah tiba di hadapan pintu masuk stor...
"Ishh ada pulak geng dajjal nii kat sini,.."kataku membisik
Arrgggg terjah jee laa...aku bermonolog..
Bukkk...
"Aduuuuiii"kata ku sambil mengusap-usap kepala ku yang sakit,..
"Maaf-maaf, saya tidak sengaja terlanggar tadi tak nampak..."kataku lagi..
"Tak apa,kau okay tak nii lily,..??,kata abang izz..
"Okay..abang izz pulak...??" Tanyaku.
"Abang okay lahh" sambil tersenyum nakal...
Aku bertanya kepada abang izz tentang nama ketua mereka ...
"Nama dia tunku rafik bin tunku abdul puyus.pangill dia abang fik jaa.."jawapnya sambil membelek-belek alat permainan yang ada dalam stor tersebut..
"Ohh" jawapku ringkas,..
********
Aku pun berehat seketika setelah beberapa pusingan bermain badminton bersama temanku mukhriz tamat..aku meneguk air yang kubawa dengan tertib..tiba-tiba datang pulak kumpulan dajjal ..tapi abang izz baik.hehheh..
"Hahahah..reti juga rupanya budak nii bersukan,,,ingat ulat buku tadi....hahha"kata abg fik sambil ketawa dengan rakan-rakannya kecuali abg izz..
Aku bingkas bangun walaupun riz kawanku tak menyuruhku...
Aku berdiri di hadapannya dengan pandagan tajam." heii makhluk pembuli..pembacaan tu penting..sembab tu lah nabi galakkan kita membaca bukan membuli.."kataku sambik mencekik pingang..
" hoii ,,berani kau lawan ketua kami arr...settle kn tu fik"kata salah seorang dari ahlinya...
"Hahahah,,,sabar geng kita tak perlu kasar-kasar dengan si comel nii...nanti kita dianggap dayus sebab pukul budak yang macam perempuan nii" katanya sambil tersenyum sinis...
Aku melihatnya dengan geram lalu menjelingnya ....
"Okay okay .,,apa kata kita lawan badminton...kalau kau kalah kita couple tiga minggu"apa macam sambil buat muka nakal..
Nasip baiklaa kau hensem.,
"Aku lelaki laa bukan perempuan nak couple-couple"sambil buat muka terkejut bukan saya sahaja kawan-kawan dia pun ikut terkejut.,
"Ada aku kisah??"katanya sambil merebut badminton yang ada pada kawanku riz..
"Stop! Kalau kau kalah pulak macam mana?"tanyaku..
"kalau saya kalah tiada apa-apa yang berlaku"katanya sambil bermain-main dengan badminton itu...
"Tidak adil laa macam tu...kalau kau kalah kau kena jadi pembantu aku seumur hidup kau...macam mana??kataku sambil mengenyitkan mata ke arahnya..
Fik FOV
Aduiiiiiiii.,.kenpa laa dia wink aku nii ..kan dah dup dap jantung aku...
Okay deal kataku sambil mengajukan bola itu kepadanya...
*******
Habis beberaoa pusingan...
Setelah riz bersusah paya mengira markah antara aku dan fik akhirnya
Jawapan pemenang telah diperolehi..."Sedia ke korang dengar pemenang dia???" Kata riz dengan gaya mengacara.,,
"Sedia!!" Serentak kawan-kawan fik menjawap...
Abg fik hanya buat muka tenang sahaja..,aku yang dari tadi memegang tangan abg izz yang berketul di jeling oleh abg fik...(jelouse agaknya..hahhh)abg izz pulak senyum dari tadi ...hahahah
"Okay,..pemenangnya ialah..................................pemenangnya ialah.................................
TBC
P/S: thanks yang vote...ada vote ada bab..love you♡♡♡
YOU ARE READING
Si Cantik Tpi Lelaki
Storie d'amoreCerita ini mengisahkan tentang seorang lelaki yang dilahirkan dengan jiwa yang songsang namun kepintaran dan paras wajahnya yang cantik dan comel membuatkan ramai yang tertarik... Namun, itulah hakikat yang harus diterima.. P/S: 18+ sahaja!!!!