Den første dag

19 0 0
                                    

"Ring ring" Vækkeuret ringede. Åååh i dag skal jeg starte i high school tænkte jeg. "Godmorgen Billy" sagde min mor. "Gå lige ud og samle nogle æg til morgenmaden okay Billy". "Ok" svarede jeg og hoppede hurtigt i mine gummistøvler  og ud til mine høns. Der var dejlig stille ude i hønsegården da jeg gik ud og hentede æg.

 "Du ved godt klokken er halv otte ikke skat?!" spurte min mor. Er den allerede det tænte jeg. Jeg hoppede nærmest ind i bussen, så den ikke kørte uden mig da jeg skulle afsted. Gymnasiet ligger ret langt væk fra der, hvor jeg bor, så jeg bliver nødt til at vende mig til at tage bussen.

 Efter en 15 minutters køretur nåede jeg endelig skolen. Jeg gik op til rektorens kontor for at få mit skema, da en nærmest kongelig, eller sådan så han i hvert fald ud, trådte ind foran mig. Han må ikke have set mig, så jeg prikkede ham på skulderen og sagde "undskyld det er min tur" han reagerede ikke. Så blev jeg nødt til at prikke igen på hans skulder "undskyld her står jeg og det er min tur!" "ad lad vær med at røre mig det er casmir og den dyreste slags men det ved du nok ikke noget om du har nok aldrig ejet noget så dyrt" sagde den totalt uhøfælige dreng. 

"Næste" sagde inspektøren. "Nå du må ha mig undskyldt" sagde den arrogante dreng. Sikke en person tænkte jeg. Så blev det endelig min tur og jeg fik mit længe ventede skema. Historie var det første fag. Fedt tænkte jeg for det var faktisk en af de fag jeg kunne finde ud af. 

Jeg gik ind i det lokale jeg skulle være i og satte mig på en ledig plads. Da timen startede kom den sidste elev og der var kun en plads tilbage nemelig den hved siden af mig. Det er løgn det var den arrogante fyr fra før. Han satte sig lidt kvalmt ved siden af mig og timen startede.

 Da jeg ikke troede det kunne blive færre sagde læren at vi skule arbejde sammen med sidemarkeren. Vi sad begge lidt akavet indtil vi fik opageven. Opgaven var at man skulle skrive så mange krige man kunne. Det hold der kunne flest krige vandt gratis biletter til skolefesten på fredag.

 Da tiden startede fandt jeg hurtigt ud af at han var totalt intetvidne omkring krige og jeg begyndte derfor at skrive løs. Da tiden stoppede havde vi dobbelt så mange som de andre og han gav mig et hurtigt lidt akkavet kram.

 Langt om længe sluttede timen. Efter timen kom Drengen hen til mig og spurte hvordan jeg vidste så meget om det. Jeg rømede totalt og sagde "ååååh det hved jeg ikke det er bare sådan noet jeg ved". Han smilede til mig og sagde " jeg hedder Chris" "jeg hedder Billy" svarede jeg stille. han spurde så om jeg skulle med til festen på fredag og jeg svarede at jeg aldrig rigtig havde været til en, og så rødmede jeg totalt igen. Nu smilede han endnu mere og spurte så om vi skulle følges. Jeg svarede ja og spørg mig ikke hvorfor men sådan gik det til. Resten af dagene op til fredag var fine. Og så blev det fredag.

No matter whatWhere stories live. Discover now