52 9 9
                                    

"apa?! Bapak mahu kahwin lagi ?! Tidak ! Supri tidak benarkan sama sekali ! Bapak milik Supri seorang saja !"

PPANG ! Pipi Bibik Supri dilempang dengan sekuat hati menyebabkan gigi palsu Bibik Supri melayang dan melekat di dinding rumah. Kuat betul Polident Bibik Supri.

"Supriyanti ! Berengsek lo !"

Lalu Bibik Supri terus mengalirkan air mata sucinya di hadapan crushnya yang merangkap bosnya dan juga duda anak lima , Jeon Jungkook.

"Jangan datang ke rumah gue lagi selepas ini ! Gue enggak mahu lihat wajah lo lagi. Pergi kau bedebah!"

Suara garau Jeon Jungkook yang naik seoktaf menyebabkan Bibik Supri tersentak dan makin galak pula tangisannya. Dia terus memeluk  erat tubuh sasa lelaki berjambang itu daripada belakang sambil mengesat hingus di bajunya.

"maafkan Supri , Encik Jeon!"

"BODOH JANGANLAH ZOOM MUKA DIA BABI ! GELI SIAL ! FUCK ! " jerit Hanbin yang baru sahaja membaling remote televisyen ke atas lantai , berang akan drama negara seberang yang tak habis -habis zoom muka orang .  Ada ke muka Bibik Supri yang penuh dengan hingus hijau itu dizoom.

Dia terus menukar channel ke TV Al-Hijrah. Sejuk omma Hanbin mengandung.

"kenapa tukar channel ? Aku nak tengok cerita tu syaitan ! Dahlah episod last," protes Yunhyeong yang sedang mengunyah popcorn  yang sudah tamat tempoh. Katanya , perutnya kebal.

" ha , inilah contoh-contoh syaitan yang tak kena ikat waktu puasa. Orang buka program baca Al-Quran , mulalah panas punggung." perli Hanbin sambil mencerlungkan matanya ke arah Yunhyeong.

" ey , kau diam. Kau fikir kau tak syaitan ke , hyung? Dahlah tak puasa." balas Yunhyeong yang tak nak kalah. Lidahnya dijelirkan kepada abangnya yang sudah panas hati.

"diamlah kau ! Kau yang makan sekarang , lepas tu nak kutuk aku . Pfft," Hanbin membuat hair flip dan terus meninggalkan Yunhyeong.

" at least bagilah aku remote sakai ! Aku nak tengok drama tu!" Yunhyeong segera mengejar Hanbin demi drama Indonesia yang bertajuk My Home , My Paradise. 

♥♡♥

" Selamat tengahari encik. Hajat saya ke sini adalah untuk mengutip derma untuk rumah kebajikan kami di Gwancheon. Saya ada jual tisu. Satu 50 sen. "

Pada pertama kali , aku minta sedekah dekat restoran ternama daripada Itali di tengah-tengah bandar Seoul ini. Aku yakin  daripada pengalamanku sebelum ini yang tidak pernah kena reject , pasti tisu aku akan laku keras di tempat ini. Nanti bila dah masyuk teruk , dapatlah aku naikkan harga tisu.

Lelaki yang sedang memakai sunglasses itu memandangku dengan wajah tanpa perasaan. Sunglassesnya segera ditanggalkan dan dia memandangku daripada bawah ke atas.

"aku tak berminat. Sorry," balasnya dan sambung main candy crush saga di telefon pintarnya.

Ouch , tak sangka pula lelaki ini nak tolak aku. Ini tak boleh jadi ! Kita tak boleh cepat mengalah ! Han Rena , kau boleh !

" encik , encik orang kaya kot. Takkanlah tisu 50 sen pun encik berkira nak beli. Saya boleh bet yang sunglasses encik tu pun dah beratus ribu dolar ,"

Telefonnya diletakkan di atas meja. Dia hanya memeluk dirinya dan merenungku. Aku dapat dengar keluhan keluar daripada bibirnya.

" apa nama kau?" tanya dia secara tiba-tiba.

"Han Rena," balasku dan dia segera menghampiri waiter di kaunter pembayaran. Dia melemparkan senyuman sinis kepadaku .

" sir , next time , put Han Rena in your blacklist. As a regular customer , I don't want to see her face anymore,"

What kind of sorcery is this? The hell?

Dia menepuk bahuku dan meninggalkan aku yang masih terpinga-pinga. Nasib baik otakku cepat loading , aku segera mengejar lelaki itu daripada belakang.

" Encik !" panggilku yang sudah mengepal penumbuk. Lelaki itu memalingkan wajahnya ke arahku .

"Rasakan!" jeritku nyaring dan menumbuk hidung mancungnya sekuat hati.

Cinta si tahi hidung masin • jhsWhere stories live. Discover now