الحُب الحرام💙

885 40 11
                                    

بتحبيه..؟! 

-اه 💔

-طيب بخافى عليه من الموت او الاذى ؟! 

-جدا يا فاطم جدا..، بعد الشر

-طيب مش المفروض تخافي عليه من نار جهنم بردو ولا احنا بنخاف من الامور الدنيوية فقط؟! 

-نار جهنم 😳

-اه انتِ متعرفيش ان الى انتوا بتعملوه دا حب حرام وخيانه اهل وغدر فى اهل بيتك وقد يصل لا قدر الله فى بعض الاوقات الى الزنا

-لا يا فاطم..، ايه الى بتقوليه دا مستحيل اعمل كده!؟

-وليه مستحيل ما انتِ خنتى ثقه اهلك مرة بالكلام الحلوة والاهتمام المزيف ايه الى يمنع انك تخنيها تناى بالى اصعب من كده؟!

-بس...

-بس ايه تعالى هقولك حديث المفروض اى ولد لو سمعه تقى الله ويبعد عن بنات الناس تمام البُعد قال رسول الله ﷺ :- " يُنصب لكل غادر لواءً يوم القيامة فيقال هذه غدرة فلان "وجاء في حديث آخر : عن ابن عمر أن رسول الله صل الله عليه وسلم قال " إن الغادر يُنصب له لواءً يوم القيامة فيقال هذه غدرة فلان بن فلان " صحيح _ وأخرجه البخاري ومسلم .

-بس هو دا غدر فى اهل البيت يا فاطم؟!

-انتِ شايفه ايه؟!  لو شايفه انى اروح اكلم بنت من وراء اهلها واوعدها بوعود كاذبه وانا اصلا مش عارف اثبت بنفسى على بر دا مش غدر بيقى انتِ بتضحكِ على نفسك؟! والله حتى لو الوعود دى صادقه عندك باب بيتها يا اخ...لو شايفه لما اخرج معاها واتغزل فيها بكلمات لا استطيع النطق بها امام ابيها ان دا مش غدر يبقى انتِ اكتر بتوهمى نفسك بوهم كاذب علشان تبررى المصيبه الى انتِ وهو بتعملوها؟! 🙋يوم القيامة هتكون فضيحه على الملاء ليكِ وله ولابيكِ وساعتها الى بينادى من الملائكة مش هيحدد مين الى الشاب دا غدر بيها ولا غدر بيها ازاى لا دا هيبقى النداء مُعمم اما بالنسبة ان مستحيل علاقتكم تصل الى الزنا فأحب اقولك انها ممكن تكون وصلت اصلا فقد قال ﷺ ": "إن الله كتب على ابن ءادم حظه من الزنا أدرك ذلك لا محالة فالعين تزني وزناها النظر واليد تزني وزناها اللمس والرجل تزني وزناها الخطى واللسان يزني وزناها المنطق والفم يزني وزناه القبل والنفس تمنى وتشتهي والفرج يصدق ذلك أو يكذبه"...

-يا الله 😳💔 طيب والعمل يا فاطم.!؟

-اتركيه لله.. "فمن ترك شيئا لله عوضه الله خيرا منه"واستغفرى ربك واحمديه ان ملك الموت مجاش يقبض روحك حتى الان رغم معصيتك له وتوبى توبه نصوح لا راجعتَ فيها حتى يغفر الله لكِ واقطعى كل السبُل لذلك الذنب واستغفرى وسيغفر الله لكِ "واعلمى ان الله يغفر الذنوب جميعا ".. وايضا اعلمى ان الحب الحرام لعنه تصيب صاحبه. 💔
هداكِ الله وايانى وغفر الله لى ولكم . 🙋💙

#حكاوى_فاطم🌸

#فاطم_حسام🙋

حكاوى فاطم 💙حيث تعيش القصص. اكتشف الآن