Part 5 (It's a cute name)

12 0 0
                                    

"Give it back!"

"Or what?", tiba-tiba satu pukulan hingap di mukanya.

"How about that?", dia mengambil kembali Iphonenya daripada gengamman lelaki tadi.

"Damn! she's fast!"

"If you think im an easy target, I don't think so. Im not my friend, so if I heard you also came after someone I know. You are dead and I make sure you going to regret that"

"Kan, dah kata jangan cari pasal dengan dia", kata sahabatnya yang bersembunyi di sebalik dinding.

"Awak tak beritahu pun dia tu tahu self defense"

"Dan saya rasa awak perlu pergi hospital sebab.....", katanya sambil menunjuk pada hidungnya yang mula keluar cecair merah.

"Saya rasa dia bukan je hentam muka handsome ni, tapi otak pun rasa bergegar dibuatnya"

"You deserve that"

"Die lebih berani kalau seorang daripada dengan kawan-kawan dia"

"Itu sebab kalau dia dengan kawan dia, dia kena tahan amarah dia. Cause im sure her friend know her better right"

Di café. Tidak lama kemudian, dia meletakkan Ice cream di atas tangannya sebelah kanan. "Damn! its still red, im dead if uncle find out about this", setelah beberapa minit dia membuka ice cream tersbut dan memakannya.

"Hi!", Aiman menyapanya lalu duduk berdepanan dengannya.

"What do you want?"

"Kenapa dengan tangan awak?", soal Aiman. Lisa mengangkat tangan kirinya. "Bukan yang tu, yang sebelah tu?", soal Aiman.

"I just almost kill someone"

"That's look painful", kata Aiman sambil meminum banana milk.

"May I know your name?", soal Lisa. Aiman hampir tersembur banana milknya pada Lisa. "Jangan salah faham em, im just curious"

"Aiman"

"Aiman? Tu je?"

"Em.... Awak?"

"Its depend who you are, I have a lot of name. You can ask around", kata Lisa sambil meninggalkan tempat itu.

"What? Famous sangat lah nampaknya dia ni", kata Aiman, lalu pergi ke counter untuk membayar Ice cream yang sama seperti yang dibeli oleh Lisa. "Awak kenal tak perempuan yang beli ice cream yang sama macam ni tadi?", soal Aiman.

"Oh wow! She has a few name. Mesti dia suruh awak cari tahu sendiri lagi kan? Awak bukan orang yang pertama tanya nama dia hari ni. So you prefer which one? A cute, or tough one?", soal lelaki di counter itu.

"Both?"

"Just call her Lisa, if you call her Hana then that's mean you are Death Notes"

"Mana satu nama sebenar dia?"

"Both?"

"Kenapa dengan nama Hana?"

"You asking too many question when you only buy 1 ice cream"

"Its okey, saya akan cari tahu sendiri"

"Lisa!", satu suara memangil namanya.

"That's fast", bisik hati Lisa. Dia melihat Aiman menghulurkannya Ice cream yang dibelinya tadi. Lisa melihatnya dalam keadaan bengang. Dia memberikannya kepada tangan Lisa yang sudahpun terbuka sebelah kiri.

"It's a cute name", kata Aiman, kata-kata itu tiba-tiba membuatkan mukanya menjadi panas.

JauhWhere stories live. Discover now