ᴅᴇ: ɪɴᴄᴏɴɴᴜ
ʙᴏɴᴊᴏᴜʀ ᴄʜᴇʀ ᴊᴏᴜᴇᴜʀ, ɴᴏᴜs ᴀᴠᴏɴs ᴜɴᴇ ᴍɪssɪᴏɴ ᴛʀᴇs sᴘᴇᴄɪᴀʟᴇ ᴘᴏᴜʀ ᴠᴏᴜs. ᴜɴᴇ ᴍɪssɪᴏɴ ᴅᴇ ʟᴀ ᴘʟᴜs ʜᴀᴜᴛᴇ ɪᴍᴘᴏʀᴛᴀɴᴄᴇ.
ᴠᴏᴜs ᴀᴠᴇᴢ ᴅᴇᴊᴀ ᴛʀᴇs ᴄᴇʀᴛᴀɪɴᴇᴍᴇɴᴛ ᴇɴᴛᴇɴᴅᴜ ᴘᴀʀʟᴇ ᴅᴜ ᴅᴏssɪᴇʀ 'ᴏᴠᴇʀʟᴏʀᴅ', ᴜɴ ᴘʀᴏᴊᴇᴛ ғᴀʀᴀᴍɪɴᴇᴜx ᴀᴠᴏʀᴛᴇ ᴇɴ ʟ'ᴀɴ 2831 ᴀᴘʀᴇs ᴜɴ ᴀᴛᴛᴇɴᴛᴀᴛ ᴄᴏɴᴛʀᴇ ʟᴀ ʙᴀsᴇ ᴏᴜ sᴇ sɪᴛᴜᴀɪᴛ ʟᴇ ᴘʀᴏᴊᴇᴛ. sᴜɪᴛᴇ ᴀ ᴄᴇʟᴀ ʟᴇs ᴅᴏssɪᴇʀ 'ᴏᴠᴇʀʟᴏʀᴅ' ᴀ ᴇᴛᴇ ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴇᴍᴇɴᴛ ᴀʙᴀɴᴅᴏɴɴᴇ ᴇᴛ ʟᴇs ᴛʀᴀᴠᴀᴜx ᴘᴏᴜᴠᴀɴᴛ ᴇᴛʀᴇ ᴅᴇᴛʀᴜɪᴛs ᴏɴᴛ ᴇᴛᴇ ᴅᴇᴛʀᴜɪᴛs, ʟᴇ ʀᴇsᴛᴇ ᴀ ᴇᴛᴇ ᴘʟᴀᴄᴇ sᴏᴜs ʙᴏɴɴᴇ ɢʀᴀᴅᴇ ᴅᴀɴs ʟᴇ ᴄᴏғғʀᴇ-ғᴏʀᴛ ᴅᴇ ʟᴀ ʙᴀsᴇ, ᴅᴇᴍᴇᴜʀᴇ ɪɴᴛᴀᴄᴛᴇ ᴄᴀʀ ɪɴᴠɪᴏʟᴀʙʟᴇ. ʟᴇs ᴄᴏᴅᴇs sᴇᴄʀᴇᴛs ᴅᴜ ᴄᴏғғʀᴇ ɴᴇ sᴏɴᴛ ᴄᴏɴɴᴜ ǫᴜᴇ ᴅᴇᴜx ᴘᴇʀsᴏɴɴᴇs ǫᴜᴇ ᴠᴏᴜs ʀᴇɴᴄᴏɴᴛʀᴇʀᴇᴢ sɪ ᴠᴏᴜs ᴀᴄᴄᴇᴘᴛᴇʀ ʟᴀ ᴍɪssɪᴏɴ.
sᴀᴄʜᴇᴢ ᴍᴀɪɴᴛᴇɴᴀɴᴛ ǫᴜᴇ ɴᴏᴜs ᴄᴏɴᴛᴀᴄᴛᴏɴs ᴄᴀʀ ʟᴇ ᴅᴏssɪᴇʀ 'ᴏᴠᴇʀʟᴏʀᴅ' ᴀ ᴇᴛᴇ ʀᴏᴜᴠᴇʀᴛ ᴘᴀʀ ᴜɴᴇ ᴏʀɢᴀɴɪsᴀᴛɪᴏɴ ᴍᴀʟᴠᴇɪʟʟᴀɴᴛᴇ ᴀᴘᴘᴇʟᴇ "ʟ'ᴇᴘɪɴᴇ ɴᴏɪʀᴇ" ǫᴜɪ ᴀ ᴘᴏᴜʀ ʙᴜᴛ ᴅᴇ ᴍᴇɴᴇʀ ᴀ ʙɪᴇɴ ʟᴇ ᴅᴏssɪᴇʀ 'ᴏᴠᴇʀʟᴏʀᴅ' ᴘᴏᴜʀ ᴘᴏᴜᴠᴏɪʀ s'ᴇɴ sᴇʀᴠɪʀ ᴄᴏɴᴛʀᴇ ʟᴇs ᴅɪғғᴇʀᴇɴᴛᴇs ᴇsᴘᴇᴄᴇs ʜᴜᴍᴀɴᴏɪᴅᴇs ǫᴜɪ ᴘᴇᴜᴘʟᴇ ʟᴀ sᴛᴀᴛɪᴏɴ ᴜɴɪᴏɴ, ᴇɴ ᴏʀʙɪᴛᴇ ᴀᴜᴛᴏᴜʀ ᴅᴇ ʟ'ᴇᴛᴏɪʟᴇ sᴏʟᴀɪʀᴇ ᴀɴᴛᴀʀᴇs ᴅᴇᴘᴜɪs ᴘʟᴜs ᴅᴇ ᴍɪʟʟᴇ ᴀɴs.
ᴅᴇᴜx ᴄʜᴏɪx ᴅᴇ ᴍɪssɪᴏɴ ᴅɪғғᴇʀᴇɴᴛᴇs s'ᴏғғʀᴇɴᴛ ᴀ ᴠᴏᴜs ᴅᴇsᴏʀᴍᴀɪs:
.....1> ᴠᴏᴜs ᴅᴇᴠʀᴇᴢ ᴛʀᴏᴜᴠᴇʀ "ʟ'ᴇᴘɪɴᴇ ɴᴏɪʀᴇ" ᴇᴛ ɪɴғɪʟᴛʀᴇʀ ʟᴇ ɢʀᴏᴜᴘᴇ sᴏᴜs ᴜɴ ɴᴏᴍ ᴅᴇ ᴄᴏᴅᴇ ᴘᴏᴜʀ ᴘᴏᴜᴠᴏɪʀ ᴇɴsᴜɪᴛᴇ ɴᴏᴜs ᴛʀᴀɴsᴍᴇᴛᴛʀᴇ ʟᴇᴜʀs ᴍᴏᴛɪᴠᴀᴛɪᴏɴs, ʟᴇᴜʀs ᴘᴏsɪᴛɪᴏɴs ᴇᴛ ʟᴇᴜʀs ᴏʙᴊᴇᴄᴛɪғs ᴀғɪɴ ǫᴜᴇ ɴᴏᴜs ᴘᴜɪssɪᴏɴs ᴠᴏᴜs ᴅᴏɴɴᴇᴢ ᴅᴇs ɪɴsᴛʀᴜᴄᴛɪᴏɴs sᴜʀ ʟᴀ ᴍᴀɴɪᴇʀᴇ ᴅᴇ ᴅᴇᴛʀᴜɪʀᴇ ᴄᴇ ɢʀᴏᴜᴘᴇ ᴛᴇʀʀᴏʀɪsᴛᴇ ᴅᴇ ʟ'ɪɴᴛᴇʀɪᴇᴜʀ ᴛᴏᴜᴛ ᴇɴ ᴛʀᴀᴠᴀɪʟʟᴀɴᴛ ᴇɴ ᴄᴏʟʟᴀʙᴏʀᴀᴛɪᴏɴ ᴀᴠᴇᴄ ᴜɴ ᴍᴇᴍʙʀᴇ ᴀ ʟ'ᴇxᴛᴇʀɪᴇᴜʀ ᴅᴜ ɢʀᴏᴜᴘᴇ ǫᴜɪ ᴇɴǫᴜᴇᴛᴇʀᴀ sᴜʀ ʟᴇ ᴅᴏssɪᴇʀ 'ᴏᴠᴇʀʟᴏʀᴅ' ᴘᴏᴜʀ ᴠᴏᴜs ᴅᴏɴɴᴇᴢ ᴅᴇ ǫᴜᴏɪ ʟᴇ ᴅᴇᴛʀᴜɪʀᴇ ᴅᴇғɪɴɪᴛɪᴠᴇᴍᴇɴᴛ.
.....2> ᴠᴏᴜs ᴅᴇᴠʀᴇᴢ ᴜᴛɪʟɪsᴇʀ ʟᴇs ᴅᴏᴄᴜᴍᴇɴᴛs ᴄɪ-ᴊᴏɪɴᴛ ᴀ ᴄᴇ ᴍᴀɪʟ ᴘᴏᴜʀ ᴇɴ ᴀᴘᴘʀᴇɴᴅʀᴇ ᴘʟᴜs sᴜʀ ʟᴇ ᴅᴏssɪᴇʀ 'ᴏᴠᴇʀʟᴏʀᴅ' ᴇᴛ ᴅᴇᴠʀᴇᴢ ᴄᴏʟʟᴀʙᴏʀᴇʀ ᴀᴠᴇᴄ ᴜɴ ᴀɢᴇɴᴛ ɪɴғɪʟᴛʀᴇʀ ᴀᴠᴇᴄ ᴜɴ ɴᴏᴍ ᴅᴇ ᴄᴏᴅᴇ ᴅᴇs ᴍᴏɪɴs ᴄᴏᴍᴍᴜɴs ᴀᴜ ᴄœᴜʀ ᴅᴜ ɢʀᴏᴜᴘᴇ ᴅᴇ "ʟ'ᴇᴘɪɴᴇ ɴᴏɪʀᴇ" ᴘᴏᴜʀ ʟᴜɪ ᴘᴇʀᴍᴇᴛᴛʀᴇ ᴅᴇ ᴅᴇᴛʀᴜɪʀᴇ ᴄᴇ ǫᴜᴇ ʟ'ᴀssᴏᴄɪᴀᴛɪᴏɴ ᴛᴇʀʀᴏʀɪsᴛᴇ ᴘᴇᴜᴛ ᴀᴠᴏɪʀ sᴜʀ ʟᴇ ᴅᴏssɪᴇʀ 'ᴏᴠᴇʀʟᴏʀᴅ' ᴇᴛ ᴀɪᴅᴇʀ ᴀ ᴅᴇᴛʀᴜɪʀᴇ ʟ'ᴏʀɢᴀɴɪsᴀᴛɪᴏɴ ᴅᴇᴘᴜɪs ʟ'ᴇxᴛᴇʀɪᴇᴜʀ, ᴅᴇ ᴍᴀɴɪᴇʀᴇ ᴅᴇғɪɴɪᴛɪᴠᴇ.
ᴀ ᴠᴏᴜs ᴅᴇ ᴄʜᴏɪsɪʀ.
ᴅᴏᴄᴜᴍᴇɴᴛs ᴊᴏɪɴᴛs: ᴅᴏssɪᴇʀ 'ᴏᴠᴇʀʟᴏʀᴅ' / ᴅᴏssɪᴇʀ "ʟ'ᴇᴘɪɴᴇ ɴᴏɪʀᴇ"