Işık-Karanlık

3 1 0
                                    


           Işıktan bahsedince zihninizi kaplayan büyük bir ışık kitlesi ve karanlıktan bahsedince de karanlık oluşmaktadır.
Bu karanlığın ve ışığını var olma durumunu araştıracak olursa göreceğiz kim müthiş bir bilgi ve hesap söz konusudur.
  
         Işık derken belki en yakın lamba veya Ateş gelir muhtemelen aklımıza.

      Işık nedir? Işık doğrusal dalgalar halinde yayılan elektromanyetik dalgalara verilen addır. Işık yapı itibari ile boşlukta yayılır.
        Işığın birçok çeşidi vardır.
Bizler Işık denince ya herhangi bir lambanın veya Bembeyaz bir kaynağın saçtığı Işık aklımıza gelebilir Ancak Işık farklı dalga boylarında olabildiği gibi farklı renkte de olabilir. Işık sadece bir lamba içerisinde var olmaz. (20)

        Kur'an'da da ışığa dair bilgiler verilmiş hatta Işık manasında bir sure indirilmiştir.
(21)


Enam 1.Ayet: اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذ۪ي خَلَقَ السَّمٰوَاتِ وَالْاَرْضَ وَجَعَلَ الظُّلُمَاتِ وَالنُّورَۜ  ثُمَّ الَّذ۪ينَ كَفَرُوا بِرَبِّهِمْ يَعْدِلُونَ

Hamd; gökleri ve yeri yaratan, karanlıkları ve aydınlığı vareden Allah´a mahsustur. Sonra da kafirler bunları rabblarına denk tutuyorlar.

          Birçok gerçek Kuranı Kerim'de bildirildiği üzere bu ışığın var edilmesi de büyük bir mucize Ve inanılmaz gerçekliktir.
Yukarıdaki ayette bildirildiği üzere aydınlığı yani ışığı karanlığında Yaratanın Allah olduğu açıklanmaktadır.

         Bizzat Allah bunların yaratıcısıdır.

         Kainatta birçok Işık(yıldız) var ettiğim üzere güneşi de bir ışık kaynağı kırıp ayıda Işık yansıtıcı yapmıştır.
Böylelikle bizleri Işık ile aydınlatmaktadır.
         Gecenin karanlığında uzayı ve yıldızların görüyorken Allah gündüzü gecenin üzerini örten bir örtü olarak betimleyi pge gecenin üzerine Gündüzlü örtme şeklindeki cümle ile uzay ile Dünya Arasına ışıktan bir örtü apaçık göz ile de Görüldüğü üzere bildirdiği anlaşılmaktadır.
(22)

-----------------------------------------------------

(20) Işık nedir?; fizik

(21) Nur suresi, Google;Nur nedir?

(22) 7.Sure 54. ayet, 10. sure 5. ayet

OKU yaratan rabbinin adıylaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin