7 Kat Yer

20 7 0
                                    

          Birçok araştırma ve kaynak incelendiğinde görülüyor ki Kuranı Kerim ve içindeki ayetler gerçekten çok bilgili biri tarafından söylenen ve Günümüz teknolojisi ile ancak keşfedilip anlaşılabilen nice şey çok önceden bize bildirilmiştir.
Kuranı Kerim'in rabbi olan ilah bu bilge kişidir.
Bizlere sunulan onca delili incelediğimizde görüyoruz ki bizzat bizlerin araştırmaları ile aynı olup hattâ bilinmeyenleri bile bize çok önceden bildirmiştir.
        Yeryüzünün yani dünyanın yapısına baktığımızda görüyoruz ki farklı katmanlardan oluşmuş ve bu katmanlar farklı zamanlarda oluşmuştur.
Bu bilimsel gerçekleri inkâr etmek çok zordur.
Inkar edilemez Bu kul bilgisine binaen kainatın yaratıcısı tarafından bize bildirilen ayette de inkar edilemez Bu gerçekleri tıpatıp aynı şekilde anlatılmıştır.
(9)

          Yeryüzünün örtüsü ve canlıların yaşamakta olduğu iç içe geçmiş katmanlarının canlı yaşamı için düz bir döşek halinde döşenmiştir. Bu katman dağlar ve ırmakların da içinde olduğu hava küre (atmosfer)Su küre (hidrosfer) taş küre (Litosfer) neden katmanlardan oluşmaktadır.

        Bu katmanlar ilk 3 katmandır.
Yer yani dünya bu katmanlardan meydana geldiği Bizlere bu ayette bildirilmektedir. Diğer ayetlerde de bahsedilen yerin yedi kat yaratılmış olduğu üzere tüm katmanları ise şunlardır.

1)Atmosfer: Hava Küre

2)Hidrosfer:Su küre

3) Litosfer: Taş Küre

4)Üst Manto

5) Alt manto

6) İç Çekirdek

7)Dış Çekirdek
(10)

---------------------------------------------------

(9) 7 .sure 54.ayet,10.sure 3.ayet
11.sure 7.ayet, 65.sure 12.ayet

(10) 13.sure 3.ayet ,55.sure10.ayet
Bkz. dünyanın katmanları

OKU yaratan rabbinin adıylaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin