Jeg kom inn i klasserommet. Jeg går i 9ende. 9c. Alle så på meg. Klokka var nøyaktig 08:32. Jeg kom for seint. Læren vår er en gammel dame i 60 årene. Hun er veldig streng. Hun er som den strenge læreren som bare er i filmer å sånt, sånne som blir sint å sur for absolutt ingen ting. Men vår lærer er sånn at om man kommer så mye som ètt minutt får seint, da er det gjensittig. Du lurer kanskje på hvordan læren vår kommer presis. Det går rykter om at hun kommer til skolen halv seks om morningen for å spionere på elevene. Hun skal visst nok vente på oss og om ikke alle er inne i klasserommet innen klokka er halv ni er det som sakt gjennsittng. Men det var ikke min feil at jeg var sein. Det var de dumme skoene som ikke ville bli knyttet opp. Det er sånne converse som jeg alltid knyter en dobbel knyte på. Jeg fikk panikk der jeg sto i døråpningen. Jeg gikk inn i klasse rommet å læren slo tavlen med en linjal så det kom kjempe høy lyd. Alle skvatt, jeg og. Jeg sto stiv som en stokk. Jeg var så redd at jeg ikke kunne bevege meg. Jeg hørte trege tunge skritt komme nærmere å nærmere meg. Jeg så en mini halv millimeter til siden. Der kom hun mot meg. Hun hadde et drepende blikk i øynene. Hun stoppet. En halv centimeter rett foran fjeset mitt, der sto hun. Nese mot nese. Jeg så henne rett inn i de skumle øynene hennes. Hun åpnet munnen å hvisket "gjensitting, rom 7, klokken 2 til 3" inn i øret mitt. Jeg skalv. Jeg så bort på vennene mine. De hvisket å så på meg med et trist blikk, som om de visste at jeg var i trøbbel. Men det var ikke akkuratt det skumleste som hadde skjedd den dagen...
YOU ARE READING
N.O J.U.S.T N.O
ActionEn helt vanlig jente skal på skolen. Hun er flink i det meste å kommer aldri i trøbbel. Men hva skjer når hun kommer to minutter for sent?