02

77 10 8
                                    

Majlis pengebumian Renjun berjalan dengan lancar . Walaupun , agak terganggu dengan esakan dan sedutan hingus Kun .

" Kun... Aku tahu kau sedih . Kitorang pun sedih . But , please jangan kau sedut hingus kau . Geli tahu tak? " Leter Taeyong .

Jelas wajahnya menunjukkan wajah geli apabila hingus yang mengalir kembali disedut Kun . Dia berlalu ke arah Taeil yang sudah bermata panda .

" Aku sedih . Ex - opps! Maksud aku dongsaeng aku dah pergi . Siapa je yang tak sedih ? " Ujar Kun . Dia mula mengalihkan sapu tangan dari mukanya .

Sunyi....

Sepi.....

Dia mendengus kasar . Tinggal dia seorang di perkarangan kubur Renjun . Hyungnya yang lain sudah berlalu pergi ke arah kereta MPV mereka .

" Renjun - ah . Hyung pergi dulu . Semoga tenang , ya . "

Seusai itu dia terus berlalu pergi ke arah kereta NCT . Kelihatan suasana tidak semeriah dulu . Sewaktu Renjun ada , dia dan Jaemin lah yang nakal mengusik mereka .

Rindunya ...

" Ouh , ya . Selepas je kita pergi gereja tadi . Aku dah tak nampak Winwin lagi . Kun kau tahu dia pergi mana? " Ujar Doyoung .

Sempat dia membelek wajahnya di side mirror .

Handsome dah aku ni , bisik hatinya .

Hari ini dia yang akan memandu memandangkan kawasan perkuburan dekat dengan dorm mereka . Nak harapkan Taeil?

Huh , dia sudah bermata panda sebab semalaman meratapi kematian Renjun . Walaupun sedih , hidup mesti move on!

" T - tak , "

" Betul ni? "

Kun sudah mula salah tingkah . Dia tidak mahu hyungnya mengetahui bahawa dia dan Kun tidak bersua lagi . Pasti mereka pelik .

Kerana Kun dan Winwin tidak pernah berpisah .

" Ya ! " Ujarnya yakin .

Doyoung yang mendengar jawapan Kun itu hanya mengangkat bahunya menandakan ' whatever '.

Kereta NCT sudah meluncur laju meninggalkan perkarangan kawan kubur itu .

***

Jam hampir menunjukkan pukul 10 malam . Namun bayang Winwin masih tidak kelihatan . Ahli NCT mula resah . Manakala , Taeil dan Taeyong wajahnya berubah menjadi kelat .

" Kenapa Sicheng tak balik lagi ? " Tanya Yuta dengan suara yang mendalam .

Haechan yang mendengar suara Yuta terus ketakutan lantas berlari anak memeluk tangan Jaemin .

Dahulu , dia selalu berlindung di sebalik badan Renjun kerana Renjun seorang yang tegap dan tinggi . Namun , sekarang . Jaemin adalah pengganti Renjun .

" Kun ? "

Kun hanya menggelengkan kepalanya . Dia mengantuk dan pening kerana menangis terlalu banyak . Namun , kerana Winwin , dia gagahkan jua untuk membuka matanya .

Seorang hyung mesti menjaga keselamatan adiknya kan ?

Ya , dia akan jaga Winwin sampai ke hujung hayat dia .

Krek !

Pintu dorm terbuka . Bayang Winwin mula kelihatan dengan mukanya yang kelihatan sangat mendung . Di tangannya terdapat satu sampul surat berwarna coklat pudar .

Inside The Blanket | WinKunWhere stories live. Discover now