04

109 11 2
                                    

Jeno termangu. Dia mula berguling-guling di sekitar cadar katil di biliknya. Sebentar tadi , apabila dia menjumpai pisau lipat tadi , dia ternampak titisan darah.

Mahu sahaja dia mengikut titisan itu tapi dia takut. Titisan darah itu sampai ke hutan. Dan dia juga ternampak kelibat seseorang semasa dia mencapai pisau lipat itu tadi.

" Kenapa macam familiar dengan kelibat tadi , eh? Macam Kun Hyung pun ada. Tapi , Hyung nak buat apa dengan pisau tu? " Omelnya sendirian. Otaknya yang tadi berserabut kembali berserabut.

" Ah , Molla! Should I or should not bagitahu ahli NCT yang lain? " Tuturnya sendirian lagi.

Tiba-tiba dia terbayang wajah Jisung dan ChenLe. Mereka cepat cemas jika mereka tahu tentang situasi ni.

" So the best answer is no " Ujarnya lagi.
__________

" Jebal... Tolong aku... "

Rayu seseorang.

" J-jebal.. "

" Hah! " Winwin terbangun dari tidurnya. Cadarnya yang penuh akibat peluh dilirik seketika.

Cemas dan ketakutan. Itulah apa yang dia rasakan. Badan dia juga turut menggeletar seolah-olah ada sesuatu yang teruk sudah berlaku.

Kepalanya mula kesakitan. Migrainnya mula melanda. Winwin menekup mukanya. Dia menjadi tidak keruan. Seolah-olah dia tertinggal sesuatu. Apa yang berlaku?

Bang! Pintunya ditendang oleh seseorang. Sicheng mula cemas.

Seorang lelaki berbadan sasa sedang memegang pistol berada tegak dihadapannya. Dia mula mengacukan pistol itu ke dahi Sicheng.

Bang! Bunyi tembakan mula kedengaran.

Mata Sicheng membulat. Dia berasa agak terkejut apabila dia melihat Kun sedang bergelut dengan lelaki sasa itu tadi. Kun agak bernasib baik kerana dia mempunyai black belt dalam taekwando.

Serangan demi serangan dan kerana pergerakan yang pantas. Penjenayah itu sudah mula kehabisan tenaga dan tidak lama selepas itu terus tumbang.

Kun tercungap-cungap. Matanya segera menoleh ke arah Sicheng. Dia berlari ke arah Sicheng.

" Neol gwenchana? " Soal Kun. Dia tidak menghiraukan kesan hirisan pisau yang panjang di lengannya dan darah yang terus mengalir di kepalanya.

" Nae " Jawab Sicheng.

Kun tersenyum lega. Dan sesaat selepas itu dia terus pengsan.

Dan saat itu...

Sicheng menyedari kesalahannya.
__________

" Dia tak apa-apa ke? "

Sicheng mula menyoal tentang Kun kepada Doyoung. Perasaan risaunya bukan kepalang.

" Aku tak tahu. Doktor pun belum keluar lagi. Aku cuma tahu yang keadaan dia stabil sahaja " Balas Doyoung.

Dia tidak memandang wajah Sicheng langsung. Entah kenapa , tetapi hati dia sakit. Bukannya dia tak tahu apa yang dikatakan oleh Sicheng malam tadi.

Dia tiba tepat pada waktu Sicheng mengatakan bahawa Kun seorang penzalim. Kun itu seorang yang terlampau penyabar. Kalaulah dia jadi Kun , sudah lama dia tumbuk muka Sicheng.

" Kenapa doktor lambat sangat buat kerja? Dia tak tahu ke Kun tengah kritikal? " Rungut Sicheng.

Jeno yang berdiri di sebelah Yuta mengukirkan senyuman sinis. Ada sahaja akal dia untuk membuatkan Kun menyesal di atas tindakannya malam semalam.

" Lambat? Kritikal? Macam tulah Hyung , sengaja lambatkan masa padahal orang dah kritikal. Sengaja nak biar orang mati. Betul tak? " Ujar Jeno.

Sicheng terkaku. Walaupun , dia tidak berapa faham tentang apa yang dikatakan saengnya. Tapi , dia pasti Jeno sakit hati dengannya.

" H-hyung tak faham " Ujar Sicheng.

" Hyung sengaja biar Kun Hyung merayu-rayu dekat Hyung. Macam Hyung tak tahu yang dia bukan pesalahnya. Dia ada alibi lagi. Masa tu dia main PS4 dengan hyungkan? "

Bidas Jeno. Dia melihat seketika wajah Sicheng kemudian menyambung.

" Hyung gelar dia penzalim. Sampai dia rasa betul-betul itu salah dia dan terus toreh tangan dia. Jeno ingat Hyung dah kenal lebih dari ahli NCT lain. Tapi , Jeno silap. Dalam CCTV tu , senyuman sinis Kun Hyung bukan macam tu. Kun Hyung tak ada dimple. Dan mata Kun Hyung sedikit sepet dari lelaki tu "..

" Q licik. Dia boleh je palsukan kematian dia dan buatkan semua prasangka buruk pindah kepada Kun. Macam lah Jeno tak tahu yang Hyung memang dah tahu lama pasal Q. Tapi , Hyung Diam je sebab Hyung tahu Hyung takkan dapat tangkap dia "

Jeno menyambung lagi. Biar dia brainwash terus kepala Sicheng ni !

" Hyung lampiaskan kemarahan Hyung dekat Kun. Padahal Hyung tahu dia tak bersalah. Aku memang kecewa dengan kau Hyung "

Jeno sudah mengubah gaya pencakapannya kepada panggilan yang lebih kasar.

Seorang demi seorang pergi meninggalkan Sicheng keseorangan.

" Tuhan, apa aku dah buat? "

Tbc.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 18, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Inside The Blanket | WinKunWhere stories live. Discover now