01

194 10 9
                                    

Downpour ____ I

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Downpour ____ I.O.I

***

" Jangan tinggalkan Renjun , nae ? Kalau hyung nak tahu . Renjun ada insomnia . Jadi , Renjun susah tidur malam . "

Riak wajah WinWin yang tersenyum mula hilang. Wajahnya digantikan dengan wajah cemas pula.

" Jinjja ?! Aish , kenapa tak bagitahu awal - awal ? Kalau hyung tahu , hyung suruh Kun jagakan malam - malam . "

" Aniya gwenchana . Kun okay . "

***

" Renjun ! " Winwin terbangun dari tidurnya . Dia mengerling seketika cadar yang di gunakan pada malam tadi .

Basah . Basah kerana peluh yang di keluarkannya semasa dia bermimpi tadi . Dia menggelengkan kepalanya . Ini merupakan kali pertama di bermimpi ngeri .

" I've never dream about this before . Kenapa pelik sangat mimpi aku hari ni ? " Tutur Winwin sendirian . Dia meraup wajahnya perlahan .

Gambaran Renjun di dera oleh seorang lelaki dewasa kembali bermain di kepalanya . Dia menghela nafas kasar .

" Tak mungkin . Renjun tak akan tinggalkan aku . " Winwin menggelengkan kepalanya laju . Baginya , semua itu mustahil .

***

" WINWIN ! KUN ! "

Winwin dan Kun yang sedang seronok bermain PS4 terkejut . Mereka lantas menjeling Doyoung yang kelihatan tercungap - cungap mencari nafas .

" Nak apa? Duk terjerit - jerit . Terkejut kitorang tau ! "

Doyoung hanya mengendah bebelan mereka . Dia meraba telefon pintarnya di poket seluarnya . Lantas , skrin yang menunjukkan rakaman suara disua ke arah mereka .

" Apa ni ? "

" Duk tanya lagi ! Dengar lah ! Aku ketuk karang ! "

Winwin menjeling Doyoung . Dia segera membuka pesanan suara yang tidak dikenali itu . Jelas tertera ' unknown ' di telefon pintar Doyoung .

Pandai betul . Dah tahu unknown dia pergi respon juga , kutuk Kun di dalam hati .

Dia mula memainkan rakaman suara itu . Sunyi . Tetapi , setelah beberapa minit kemudian , suara seseorang yang sedang batuk menyapa pendengaran mereka .

Inside The Blanket | WinKunWhere stories live. Discover now