03

66 10 5
                                    

" I see a little house on the hills and childrens names . I see a q-- "

Nyanyian Jaemin terhenti apabila Kun meredah masuk biliknya . Dia mula buat muka meluat . Kalau hyungnya yang seorang ni masuk , memang tak reti bagi signal .

" Kenapa ni hyung? "

Kun kelihatan seperti sedang bersedih . Wajahnya yang sembap dapat dilihat dengan jelas .

" Memanglah clear dah aku ada mata . Lembap " Bisik hatinya . Dia menggelengkan kepalanya . Terasa lembap pula .

" Jaemin..... Itu bukan hyung .. "

Katanya lagi . Dahi Jaemin semakin berkerut. Apa jadah masuk bilik orang tetiba merepek ni?

" Hyung, kau demam ke? " Balasnya. Makin lama, makin pelik dia lihat Kun ini.

Kun yang mendengar bicara Jaemin menghadiahkan jelingan tajam kepadanya.

Kun menghela nafasnya. Dia kembali termenung. Merenung nasibnya. Entah apalah tanggapan Winwin kepadanya setelah melihat video itu. Sudah pasti dia disalahkan.

Sudah terang-terang mukanya ada disitu. Takkan nak salahkan kucing pula? Walaupun itu adalah kembarnya, Winwin tak akan percaya.

Dia berpaling ke arah Jaemin . Dia membuat derp face apabila dia melihat kaki Jaemin diangkat seolah-olah menghalaunya.

Dia terus keluar dari bilik itu. Jaemin tersengih. Dia kembali membuka Viu dan kembali menonton drama yang bertajuk |Two World|.

" Omg, Kang Chul! "
__________

" Jeno buat apa dekat sini? " Soal Taeyong apabila dia ternampak Jeno yang sedang menyusun kasut ahli member yang lain.

" Jeno baru habis shooting J💚SMR. Diorang bagi balik awal pulak hari ni " Ujar Jeno.

" Hyung masuklah dulu. Jap lagi Jeno masuk dalam " ujarnya lagi. Matanya memandang ke arah buaian yang sedang diduduki oleh Winwin.

Manakala, disebelahnya kelihatan Kun. Jeno mula curiga. Apa mereka buat dekat taman malam-malam buta macam ni? Dah pukul 12 a.m dah pun.

Perlahan-lahan dia mula mendekati mereka. Kedua-dua ahli WayV itu langsung tidak perasan kehadirannya. Dia berdesis perlahan.

" Bagus. Bual apalah tu sampai aku kesini pun tak sedar " desus hatinya. Telinganya mula dibuka untuk mendengar bicara mereka.

Ommanya pernah kata jangan curi dengar orang tua bercakap. Mohon eommanya memaafkan dia kerana sudah melawan kata eommanya.

" Mianhae, eomma. Sekali je. Jeno teringin sangat "

Dia mula mendengar perbualan mereka.

" Sudahlah. Jangan kacau aku. Aku penat. Dae? "

Winwin menjeling Kun tajam. Bernanah hatinya. Tiada siapa yang tahu. Dah tertangkap, masih mahu menegakkan benang yang basah.

" Tak, itu bukan aku. Itu kembar aku, Qian Que! "

Jelas Kun lagi. Jeno pula sudah kepelikan. Que? Siapa Que? Makhluk mana pulak tu?

" Kau kata kembar kau dah mati! Macam mana dia ada? Apa kembar kau bela saka boleh bangkit dari kubur? " Bidas Winwin. Wajahnya disiniskan.

Ambik kau! Sedas aku bagi !

" Malam² macam ni tak payahlah cakap pasal hantu! Meremang! " Tutur Kun.

Walaupun, dia sedang bertekak. Perasaan takutnya juga masih ada. Apa ingat bila dia bergaduh je semua benda hilang dari kepala otak comel dia? No way, dude!

" Tak payah nak merepek. Jangan kacau aku kan aku kata? " Balas Winwin lagi. Dia mula bangun dan mula mengaturkan langkah ke rumah.

" Tunggu! " Jerit Kun. Winwin memusingkan badannya dengan malas . " Kau nak apa lagi? " Tanya Winwin.

" Aku nak kau tau yang kembar aku masih hidup. Hati² lah. Aku harap kau selalu Alert dengan pesanan aku walaupun kau benci aku " Tutur Kun lagi. Wajahnya dimaniskan.

Winwin terkedu. Dia terus berlalu dari situ apabila dia tersedar. Tangannya dikepal.

" Kenapa nak buat baik dengan aku? Dia tak sedar ke dia seorang yang zalim? " Bisiknya kecil. Namun, dapat didengari oleh Kun.

" Aku... Zalim? " Ujarnya. Perlahan² air matanya jatuh.

" Aku pun ada had juga dalam kesabaran aku. Aku harap sebelum hadnya habis, kita akan berbaik. Atau hubungan kita retak sampai aku mati " Bisik Kun perlahan.

Dia terus berlalu dari situ tanpa mengatakan apa² . Dia sedih dan marah .

" I hope a miracles will come "
__________

Sementara mereka sedang sibuk dengan urusan mereka , Jeno yang memerhati mula keliru. Apa yang sudah terjadi diantara hyung² nya ini?

" Argh! Malas otak aku nak fikir " Tuturnya. Dia terus berlalu dari situ.

Namun, bayangan Kun menangis muncul dibenak otaknya. Dia mengeluh perlahan. Kenapalah sifat simpati yang mendalam sentiasa wujud di hatinya?

Dia berpatah balik ke arah Kun. Dia bersiap sedia untuk menolong Kun. Tetapi , apabila dilihat. Tempat itu sudah kosong.

Dia mula berasa pelik. Baru sebentar tadi dia melihat Kun ada disini . Dia terus berlalu dari situ tanpa pamitan.

Prak!

Jeno mengeluh. Dia menunduk ke bawah. Matanya mula membulat kerana terkejut.

Pisau lipat...

Dan darah?
__________

+ Maaf lambat update. Lately, ni busy sikit❤️

Inside The Blanket | WinKunWhere stories live. Discover now