Dom är tillbaka. 1

19 0 0
                                    

Lily satt med musiken i öron och kollade ut bland vattnets vågor som sköljde in på bryggan. Hon hade alltid beundrat solnedgången och dens vackra ljus som den gav. Tack vare det kunde hon drömma sig bort.

Lyckan varade inte så länge när hon kände vattnets kalla drag mot hennes kropp.

"Är ni helt dumma i huvudet?! Skrek jag och tittade förvirrat runt mig.

"Haha! Du skulle ha sett din min! Detta var det roligaste jag har sett!" Skrattade Maya och tog sig runt magen och satte sig på bryggan för att kunna lugna ner sig och inte ramla ner i vattnet.

Zara kom därefter och himlade med ögonen när hon såg Maya dö på bryggan och mig i vattnet med en fena som svängde bland vattnet.

"Ser att nån hade det kul med att puta ner nån i vattnet, vänta tills karman kommer Maya." Suckade Zara och tog febrilt upp boken.

Maya vände sig om mot Zara och suckade högt när hon såg boken i luften. Jag tittade på Zara som glodde irriterat mot Maya som log retsamt. Zara visste precis vad Maya skulle göra, hon skakade huvudet snabbt och backade bakåt när Maya kom allt närmare.

"Spring din idiot!" Skrek jag och viftade med armarna mot Zara som kastade iväg boken och började halv springa mot sitt hus. Men Maya var snabbare hon greppade tag i Zara och kastade henne över axeln och slängde ner henne i vattnet bredvid mig.

"Hette det karma eller vadå?" Frågade Maya skrattandes och kollade ner på oss som om vi vore idioter.

Hon stod och garvade i en minut innan nån puttade ner henne i vattnet.

"Ben!" Skrek Zara skrattandes och applåderade åt hans mästerverk.

"Yes, det hette karma." Ropade Ben och log retsamt mot Maya som pekade fingret och dränkte ner mig och Zara under vattnet.

I'm a mermaid 3 (från 2019)Where stories live. Discover now