Hos Stella:
Det hade gått några dagar sen incidenten och Stella var stel nog med alla med hennes mamma och Luna. Hon ville inte ens detta, hon vet inte ens varför hon gick med på det. Hon hade fått mardrömmar om Ava och Luna, hur dom torterade alla. Det som gjorde mest ont att se var när dom torterade Violet.
"Stella?" Sade en röst bakom henne.
Stella vände sig snabbt om och såg Violet med ett stort leende.
"Vad är det? Du har betet dig konstigt dom här dagarna sen Steve och dom andra höll på. Du vet att det är slut va? Dom kommer inte göra nått emot oss, jag lovar." Viskade hon vänligt och la huvudet på sne.
"...det är historia nu." Svarade hon iskallt och lämnade Violet bakom henne.
Hos Lily:
"Asså jag kan inte fatta vad som händer? Så ni fyra blev helt plötsligt detektiver mitt från ingenstans och kollade upp Luna och hennes ondskefulla familj. Sen blev David, du och Violet insläppande i ett rum och Stella pratade med nån mystisk man som visade sig vara Lunas pappa? Vad sa han till Stella då?" Frågade Maya och tittade konstigt mot Ben.
"Ingen aning vad han sa till henne men det var nått konstigt. Hon har haft mardrömmar, många mardrömmar. Enligt David då, har ni märkt hur dom tittar på varandra? Dom måste definitivt vara helt förälskade i varandra." Skrattade Ben och tittade mot oss andra.
"Putsan, Stella och David? Dom är raka motsatsen. Han förtjänar nån bättre än fröken otacksam." Suckade Maya.
Precis då kom Stella gående emot oss.
"Sch, hon kommer." Viskade jag och log mot henne när hon stannade framför oss.
"Hejsan! Jo på lördag ska vi ta en resa till Surry Hills. På 'Dove & Olive'. Jag har bokat buss klockan fem på eftermiddagen. En träff för alla, Lily, Maya, Zara, Philip, Zack, Ben, jag, David och min bästa vän. Alla ska komma. Ni måste."
"Jag är ledig." Svarade Philip osäkert och tittade fundersamt mot Zara som tittade frågade mot Stella innan hon gick iväg mot klassrummet.
"Konstigt. Sen när vill hon hänga med oss?" Frågade jag och tittade mot Stellas håll.
"Inte vet jag, men nu måste jag gå. Matte." Svarade Zara och tog i Bens hand och dom gick iväg.
Maya gick också till engelska så det var bara jag och Philip kvar.
"Så hur går det med Zack?" Frågade jag för att avsluta stelheten.
"Han...han beter sig lite konstigt men annars går det bra. Mamma undrar dock varför han aldrig duschar." Skrattade Philip.
"...men du kommer väl med Stella va? Jag vill inte själv med henne." Lade han till.
"Jag kommer och jag tror att hon är mer förtjust i David än dig." Svarade jag.
Han nickade. "Måste gå jag med. Men vi syns efter skolan va? Vi måste nog mötas alla och prata med Zack. Han säger massor av konstiga saker i sömnen. Det låter som...det va inget." Mumlade han och gick iväg mot klassrummet.
ESTÁS LEYENDO
I'm a mermaid 3 (från 2019)
Fantasía[Uppföljare till i'm a mermaid & i'm a mermaid 2] Livet är igång, igen. Nya uppdrag och nya hemligheter kommer fram.