Alla elever stod i en rad utanför skolan. Vi skulle ut på en utflykt till skogen precis utanför Sydney. Alla var taggade, extremt taggade. Jag, Maya, Zara och Ben stod och väntade på bussen medan Philip och David pratade med Stella och Violet. Wilma som var en del av deras gäng hade flyttat till Nya Zeeland pågrund av hennes mamma. Hela klassen ställde sig på en rad när lärarna ropade upp vart folk skulle stå.
"Så! Klass A ska åka med buss ett, klass B ska åka med buss två och klass C ska åka med buss tre. Så ställ er bland bussarna." Ropade läraren ut och eleverna började bege sig mot deras bussar.
Zara och Ben satte sig tillsammans längst fram. Jag och Maya satte oss längst bak där David och Philip satt och snackade. Dom hade lämnat Stella och Violet när dom hade klivit på bussen.
"Så Maya har du hittat nån pojkvän än då?" Frågade David retsamt och tittade på henne.
Hon himlade med ögonen medan hennes ben flög upp mot en annan stol. Jag flinade lite och tittade till mot Philip som tittade flinandes mot Maya.
"Nej, det har jag inte. Men säg till om du hittar en åt mig." Svarade Maya och blickade mot David.
"Jag menar, det måste vara ensamt. Zara har Ben och Lily har Philip." Skrattade han och slog till Philip mot axeln.
Jag tittade snabbt mot David när han nämnde mig och Philip och jag kan tänka mig att Philip gjorde samma sak. Maya tystande till och tittade mot mig som glodde mot David.
"Hallå? Hör ni mig?" Frågade läraren och tryckte till på mikrofonen vilket fick alla att hoppa till när mikrofonen skrek.
"Oj! Ledsen för det där, okej nu är det runt tjugofem minuter kvar tills vi är framme. Nu kommer det vara lugnt i några minuter och kom ihåg att respekterar varandra så inget skrik eller nått sånt." Ropade läraren och satte sig på sin plats.
"Äsch, kom igen. Sitta och vara tysta, det är bara för tråkmånsar." Klagade David och satte på sig sina hörlurar.
Jag satte mig ordentligt och la huvudet mot fönsterrutan och tittade ut när bussen körde på motorvägen. Jag satte i hörlurarna i öronen och tänkte mig bort bland träden och den blåa himmelen.
I skogen:
Jag gnuggade mig i ögonen och klev tröttsamt ut ur bussen. Maya kom bakom mig också trött, hon hade suttit och snackat med Philip hela vägen om allt mögligt.
"Nu är vi framme. Jag har delat in er i grupper när vi satt på bussen så jag vill att Maya, Lily, Violet, Stella, David och Philip ställer sig där." Sade läraren och pekade bredvid honom.
Jag suckade till och himlade med ögonen. Ska jag klara av både Stella och Violet när dom är i samma grupp som David och Philip.
"Jag ser att vi äntligen möts, igen." Skrattade Stella retsamt och log mot mig med ett elakt leende.
Maya blängde surt mot Stella som pilade i hennes hår och tuggade tuggummit för högt.
"Kommer du ihåg att jag räddade ditt liv Stella? Så du kan ju alltid vara lite trevlig iallafall." Svarade jag och log mot henne.
ESTÁS LEYENDO
I'm a mermaid 3 (från 2019)
Fantasía[Uppföljare till i'm a mermaid & i'm a mermaid 2] Livet är igång, igen. Nya uppdrag och nya hemligheter kommer fram.