Stella och Violet gick runt hos grannskapet där dom trodde Luna bodde innan hon försvann.
Ben och David var i telefon på smoothies & drinks där dom strök och ringade in gatan och numret."Bor hon ens här? Om jag ska vara ärlig så får jag ingen känsla över att hon bor här. Min mage är helt tom." Suckade Violet.
"Jag vet att hon bor här, jag är nästan hundra procent säker. Vi ger inte upp nu, vi har runt tjugo hus kvar." Hävdade Stella och började halv springa mot ett hus när Violet suckade högt.
Hos Lily:
"Okej, Zack. Nu är det bara sjöjungfruar här, du kan berättat allt nu om du vill. Vi kommer hjälpa dig." Sade Maya ovanligt vänligt.
"Kan inte berätta nått, det ända är att ni måste hålla detta tyst. Kan ni ändra mig nu så att man inte ser att jag är jag?" Frågade han.
Precis då kom Zara in med ett par gula byxor och en röd pikétröja med rosa blommor på.
När vi fick se den underbara matchningen tappade alla hakan ännu en gång."Vadå? Det är hawaiiansk tema, duh." Suckade Zara och kastade kläderna mot Zack som tittade gräsligt på dom.
"Detta funkar." Sade han tyst och bytte om på toaletten.
"Nu när vi är ensamma, litar ni verkligen på honom? För det kan inte bara vara jag som inte gör det?" Viskade Zara extremt tyst.
Maya skakade på huvudet, "jag är litar halvt, man såg verkligen hans sorg när han sade det där om tortyr och allt."
"Jag litar på honom, men jag backar ut om jag märkte att något är fel." Svarade jag snabbt och log mot Maya och Zara.
Precis då ringde min telefonen, det var Philip.
"Hej. Ah, men vad bra. Vi syns om tjugo minuter där. Jättebra! Så bra!" Skrattade jag och han lade på luren.
"Vad handlade det där om?" Frågade Maya.
"Hans föräldrar lät honom stanna." Svarade jag och log brett mot Maya. Zara tittade oroligt mot Lily som blev alldeles för glad.
"Nått är inte rätt med honom." Tänkte Zara.
Hos Violet & Stella:
"Har ni hittat huset än eller?" Frågade David genom telefonen. Stella suckade högt och drog bort svetten ifrån sin panna.
"Nej! Det kommer ta ännu längre tid om ni håller på att tjata hela tiden." Skrek Violet vilket fick David och Ben att spärra upp ögonen.
"Vi testar det där, nummer trettiotvå. Var beredda och skriv ner allt om det finns nått." Klagade Stella och knackade på dörren.
Den öppnades fort av en äldre dam stående med förkläder och en mopp i ena handen.
"Vad vill ni då unga flickor?" Frågade hon vänligt och tittade mot Stella och Violet.
"Jo vi skulle bara undra om du vet vem Donna Wilson är?" Frågade Stella vänligt och log.
Damen stelnade till och la huvudet på sne.
ESTÁS LEYENDO
I'm a mermaid 3 (från 2019)
Fantasía[Uppföljare till i'm a mermaid & i'm a mermaid 2] Livet är igång, igen. Nya uppdrag och nya hemligheter kommer fram.