01 | hello, this is the beginning.

29 6 426
                                    

❝they laugh at me because i'm different. i laugh at them because they're all the same.❞ - im jaein .

❞ - im jaein

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-

im jaein meneguk vodka yang berada di dalam botol itu. dia tersendawa perlahan sambil meletakkan kepala di atas meja batu.

"harap je jantina perempuan, tapi bab minum air keras kalah semua lelaki" bisik tuan kedai.

jaein mengangkat kepala dan merenung tajam wajah tuan kedai itu, itu membuat tuan kedai itu terdiam dan kembali mengelap meja yang kotor.

"aku minum sebab nak have fun" gumam jaein, walaupun dalam keadaan mabuk dia masih sedar untuk bertutur dengan orang di sekelilingnya.

"cuba lah have fun dengan benda lain, cari kawan ke" tuan kedai itu memandang sayu anak mata jaein namun apa yang jaein balas hanya jelingan maut.

"you shouldn't talk to me by the way. i'm not normal. tak tahu kenapa diorang kata aku 'tak normal' tapi, untuk kebaikan kau jugak untuk tak bercakap dengan aku"

"aku ni cuma teenager yang berusia 16 tahun dan belum cukup 16 tahun pun lagi, aku tak ada keluarga. aku dibesarkan di sebuah pulau yang tak semua orang suka dekat aku, and i don't know why. if korang tak suka aku, just why you guys tak campak aku dekat laut masa aku bayi dulu"

"that would be so easy for me. tak ada lah suffer macam ni, heartbroken, ada suara dekat kepala aku yang paksa aku buat benda bukan bukan"

lebihan vodka itu diteguk, jaein bangun dan meletakkan beberapa syiling di atas meja lalu berlalu pergi.

tanpa sedar, air matanya mengalir. tuan kedai itu hanya terdiam dan memandang jaein pergi daripada kedainya.

jaein kini sampai di hadapan pondok yang dikenali sebagai rumahnya itu. pondoknya itu menghadap laut dan dia dapat menikmati keindahan laut yang luas itu.

dunia ini tiada penghujungnya, di mana kau pergi kau pasti akan jumpa sebuah destinasi. dunia ini juga terlampau luas untuk diterokai, banyak rahsia yang tersimpan. tinggal masa untuk kita, manusia untuk mencari apa rahsia itu.

bunyi tapak kaki seseorang kedengaran menghampiri pondok milik jaein, dia berpaling dan melihat seorang perempuan yang memakai topi yang mempunyai logo tengkorak.

❝not all treasure is silver and gold, mate.❞ - park minji.

❞ - park minji

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
ocean adventure | applyfic.Where stories live. Discover now