「 ᴏ ᴄ ᴇ ᴀ ɴ ᴀ ᴅ ᴠ ᴇ ɴ ᴛ ᴜ ʀ ᴇ 」
❝ xionysus | 185cm_ | aesfudotic ❞
❝ Seo_rin89 | angelixa_06 | LE0NRICCI ❞
: : Let's Begin : :
— ♡ —
ngauman seekor raksasa itu menggegarkan seluruh pulau the sleeping monster.
baekhyun dan avi memandang sesama sendiri sementara leon memandang sekeliling. "leon, kau tahu ke apa benda ni?" soal avi dengan cemas. tangannya kuat mengenggam tangan baekhyun.
leon mengetap bibir lalu mengangguk. "raksasa tu mungkin sedar yang kita ada di pulau ni"
avi dan baekhyun mendiamkan diri tiba tiba. leon yang berasa keliru itu menoleh ke belakang dan terkejut melihat sebatang pokok yang mempunyai mata, mulut dan hidung sedang berdiri di hadapannya.
mata leon membulat, dia tidak berkata apa apa malah terus melarikan diri. melihat leon berlari, terus baekhyun menarik avi untuk melarikan diri sekali.
"ada rancangan apa apa?!" soal baekhyun sambil berlari. kelihatan sebatang pokok tersebut mengejar mereka bertiga sambil mengaum.
"kau dan avi pergi. biar dia keliru dan berhenti kejar kita bertiga" arah leon terus berlari ke arah kirinya.
baekhyun yang tidak sempat menjawab hanya akur dan berlari ke arah kanan.
tepat sekali kata leon, raksasa pokok itu berhenti dan dia kembali berubah menjadi pokok biasa semula.
"tak apa ke kita tinggalkan leon sorang sorang tu baekhyun?" tanya avi sambil menoleh ke belakang.
"h-uhuh, aku jamin dia akan selamat. mari kita teruskan perjalanan kita"
「 ᴏ ᴄ ᴇ ᴀ ɴ ᴀ ᴅ ᴠ ᴇ ɴ ᴛ ᴜ ʀ ᴇ 」
aoi dan minji hanya mendiamkan diri semasa berjalan. bagi memecahkan suasana kekok itu, aoi membuka mulut untuk bercakap.
"apa jadi kalau kita gagal nak kalahkan wilfred?" minji menoleh memandang aoi sebelum dia tergelak kecil.
"dalam kamus aku takde istilah gagal. aku yakin yang aku boleh lakukan" ujarnya dengan semangat.
kini giliran aoi pula tergelak kecil. "really? tak ada gagal? habis yang misi kau dengan kenneth fletcher tu?" perlinya.
minji menjeling aoi. "ok aku minta maaf. aku terbayangkan je apa jadi kalau kita semua gagal"
YOU ARE READING
ocean adventure | applyfic.
Abenteuereverything you've ever wanted is on the other side of fear. ❝mekiury | 2019.❞ ❝24062019.❞