04 | we have been fooled.

13 5 180
                                    

「 ᴏ ᴄ ᴇ ᴀ ɴ ᴀ ᴅ ᴠ ᴇ ɴ ᴛ ᴜ ʀ ᴇ 」

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

ᴏ ᴄ ᴇ ᴀ ɴ ᴀ ᴅ ᴠ ᴇ ɴ ᴛ ᴜ ʀ ᴇ

❛❛ aesfudotic | LE0NRICCI | 185cm_ ❜❜

❛❛ Seo_rin89 | xionysus | angelixa_06 ❜❜

∷ Let's Begin ∷

--

"kau anak yatim tapi dah pandai belajar berdikari sejak kecik lagi? menarik!" kata kata gikwang itu membuatkan seorin tersenyum malu.

"thank you. kau hilang keluarga dari umur berapa?" seorin menyoal gikwang. gikwang tersenyum sayu lalu mengangkat kepala memandang ke arah laut.

"hari jadi aku yang ke-13. betul betul masa ibu dan ayah aku habis nyanyikan aku lagu hari jadi, Wilfred terus tembak kedua dua ibu ayah aku dekat dada. betul betul depan aku" cerita gikwang itu betul betul buatkan seorin sakit hati dengan perangai lanun kejam bernama Wilfred itu.

"ya tuhan kejamnya! kalau aku boleh balas dendam untuk kau, dah lama aku buat"

gikwang hanya diam sambil senyum nipis.

"Wilfred tu umur dia berapa ea?" soal seorin. "dia dah beratus ratus tahun hidup. tapi dia masih hidup sebab dia jugak kena sumpah menjadi mayat hidup bila waktu malam. tu yang sukar untuk lanun lain nak balas dendam"

seorin ternganga. "tapi ada lagenda yang mungkin boleh pecahkan sumpahan tu. kalau kau nak bunuh dia, kau kena bagi dia minum darah kau dan lepas dia dah minum darah kau. terus tikam dia dekat dada"

"urm, siapa je nak wakilkan diri dia untuk tumpahkan darah nak kasi dia minum ahaha" seorin tergelak palsu sambil menggosok gosok tangannya.

gikwang ikut gelak juga lalu memandang wajah seorin. pandangan gikwang yang dalam itu terus memerahkan wajah seorin.

gikwang cuba mendekati seorin dan merenung tajam. "ke-kenapa?" soal seorin tergagap gagap.

"tepi sikit, aku jumpa serpihan tulang" seorin memalingkan kepala ke belakang dan memang benar ada serpihan tulang betul betul di belakang seorin.

"tulang apa tu?" soalnya. gikwang mengangkat bahu lalu mengambil tulang tersebut.

diperiksa nya tulang itu dengan teliti lalu dengan pantas dia bangun dan menarik seorin bersamanya. "kita nak ke mana ni gikwang?!" jerit seorin.

ocean adventure | applyfic.Where stories live. Discover now