Nästa morgon är det Lördag så vi har inte ställt in någon växkarklocka, skönt. I min familj är det alltid jag som sover längst, det förklarar varför Emelie står bredvid min säng också skakar mig hastigt och säger ''VAKNA!!".
-Jaja, jag är vaken, mumlar jag surt och går upp ur sängen med tunga steg som styr mot badrummet. Jag hör hur Emelie sätter sig i den lilla soffan och knappar på sin lilla laptop. nästan hela morgonen (alltså av det som finns kvar av den) tillbringar jag på toaletten. Först tar jag en dusch och sköljer ur mitt hår och tvättar av mig, sen borstar jag tänderna och försöker att lägga en perfekt sminkning (?) som jag såklart inte lyckas med, men den duger. klockan 10:00 går vi ner och äter frukost, eftersom att det är lördag så serveras den inte lika tidigt som på vardagarna ( kl. 07.00 - 08.15) utan den serveras nu kl. 08.00-10.40 vilket är perfekt för mig, om jag inte försover mig!! dagen går och vi tillbringar dagen utanför skolan, så vi kan utforska området. När det börjar bli mörkt så drar vi oss tillbaka till skolan.
-Titta! Säger jag och pekar mot en dörr som ser mycket gammal ut. Emelie skakar på huvudet. Hon vet vad jag tänker göra.
-vi skulle faktist spendera denna dagen till att utforska skolan, säger jag och tittar mot henne innan jag drar med henne till dörren.
-Måste vi? Frågar Emelie osäkert. Jag nickar och öppnar sakta dörren. Den leder till en smal, brant trappa.
-Mollie, den leder till övervåningen, säger Emelie.
-Ja, vadå?
-Hamelstone sa att vi absolut INTE fick gå upp dit.. viskar hon denna gången.
Jag tänker efter en stund.
-men om vi ''absolut INTE'' fick så skulle väl inte dörren vara öppen? Säger jag och ger Emelie en ''du-vet-att-jag-har-rätt'' blick. Då inser hon att jag har vunnit, jag ler belåtet mot henne innan jag vänder på klacken och styr stenen upp för trappan till övervåningen...
STAI LEGGENDO
Från andra sidan
Mistero / ThrillerMollie är en tjej på 14 år som börjar på internatskola eftersom att hon beter sig fruktansvärt, i skolan och hemma. Men skolan är inte som hon förväntar sig, tråkig och full med nördar, för på skolans övergivna övervåning finner hon byggnadens mörka...