Het begin

967 31 1
                                    

~ Alice ~

BEEP BEEP BEEP

Mijn wekker gaat. Kreunend ga ik rechtop zitten en zet mijn wekker uit.
Vandaag gaan we met school op excursie naar BioLab. Ik weet niet precies wat het is en wat ze er doen, maar geruchten gaan dat ze mensen proberen te kruisen met dieren. Of ik het geloof? Neh, het is waarschijnlijk bedacht door iemand die grappig wilde zijn ofzo.
Ik sla de dekens van me af en stap uit bed.

Even later kom ik onder de douche vandaan. Ik kijk in de spiegel. Wat doe ik vandaag in mijn haar? Ik pak mijn haar samen en draai het in elkaar tot een knot. Dan loop ik naar de keuken.
Terwijl ik mijn ontbijt klaarmaak, hoor ik gekraak achter me. Snel draai ik me om.

"WHAAA!"
"AAAH!"

Ik deins geschrokken achteruit.
"Hahaha, je schrok zooo hard!" Lacht Alec. Alec is mijn broer, hij is heel erg irritant. Nog irritanter dan mijn twee jongere broertjes, Tim en Sam.
"Ik zei toch dat je dat niet meer moest doen!" Zeg ik geïrriteerd. Hij doet dit wel vaker, ook al heb ik hem al zo vaak gezegd dat hij moet stoppen.
"Hou allebei is op," fluistert mijn moeder boos. "Jullie broertjes slapen nog!"
Snel gaat mijn broer naar zijn kamer, hij is vandaag vrij. Het is zo oneerlijk! Ik moet op die stomme excursie en hij heeft vandaag vrij...

Ik trek de deur achter me dicht en loop naar mijn fiets. Ik haal het slot eraf en begin naar school te fietsen.
Ik zit op een nerdenschool, er zijn alleen maar extreem slimme mensen. Ik beschouw mezelf niet als slim, ik kan gewoon goed leren. Gelukkig heb ik mijn vrienden: MJ, mijn beste vriendin, Peter en Ned. Zij zijn pas echte nerds. Ze spelen met Lego en Peter draagt een bril.

Als ik aankom op school is MJ er al, ze is er altijd heel erg vroeg.
"Heey!" Roept ze naar mij.
"Heyy!" Roep ik terug. Dan lopen we samen naar binnen. We wachten buiten het lokaal tot de biologie docent er is.
Later komen ook Peter en Ned aangelopen. Ze zijn aan het praten over een nieuw Lego bouwpakket.
"Nerds," fluistert MJ naar mij. Dan begroet ze de jongens.
"Hebben jullie er zin in?" Vraag ik dan.
"Nee, jij?" Antwoord MJ.
Voordat ik antwoord kan geven, onderbreekt Ned me.
"Peter en ik gaan uitzoeken of de geruchten over BioLab echt waar zijn," zegt hij enthousiast. Ik moet lachen, de nerds proberen de coolboys te zijn.

Later zitten we in de bus. Ik zit naast MJ en Peter en Ned zitten achter ons. Ze zijn hun plannen aan het bespreken. MJ leest een boek. Ik zit bij het raam en kijk naar buiten. Het is niet een hele lange reis, maar ik word al snel wagenziek.
"Gaat ie?" Vraagt MJ.
"Ja hoor," lieg ik. Ik hoop dat we er bijna zijn, want ik ga bijna overgeven.

Gelukkig gaat de reis snel en zijn we er al binnen 20 minuten. Ik spring de bus uit. Voor mij staat een reusachtig gebouw met het logo van BioLab. De docent verdeelt ons in groepjes van vier. Ik zit bij Peter, Ned en MJ, we hebben geluk.
Als we binnen zijn, wordt ieder groepje gekoppeld aan een medewerker van BioLab. De rondleiding duurt 15 minuten en daarna mogen we nog een half uur zelf rondlopen. De rondleiding is erg saai en het voelt alsof het voor eeuwig duurt.
Als de rondleiding afgelopen is, staan we met ons groepje bij elkaar.
"Gaan jullie ook mee?" Vraagt Peter aan MJ en mij. MJ en ik kijken elkaar aan, ik heb wel zin in een avontuur.
Van te voren is gezegd waar we wel en niet mochten komen. Als we ons gewoon aan die regels houden, kan het niet kwaad.
"Ja hoor," zeg ik enthousiast.

We lopen achter elkaar aan, Peter voorop. Ned had gevraagd waar de laboratoria waren. We werden de weggewezen en liepen dus in die richting.
"Denk jij dat de geruchten echt zijn?" Vraagt MJ aan mij.
"Nee, jij?"
"Ehh, ik weet het niet," zegt ze twijfelend. "Ergens had ik gelezen dat het in Azië echt gebeurd." Ik lach. Alsof het echt kan.
"Hier moeten we naar binnen." We staan voor een grote witte deur met een klein raampje.
"Mogen we hier wel komen?" Vraag ik twijfelend.
"Volgens mij niet," zegt MJ. Ik zie aan haar gezicht dat zij het ook niet zo'n goed idee vindt om hier naar binnen te gaan.
"Ik denk niet dat we hier naar binnen moeten gaan, het is namelijk tegen ons gezegd dat het niet mag."
"Wij gaan wel," zegt Ned vastbesloten.
Ik tik MJ aan en loop weg. Als we om het hoekje zijn, kijk ik achter me. Ik zucht. Ze zijn er echt naar binnen gegaan.

Het half uur is voorbij en iedereen heeft zich verzameld bij de hoofdingang. MJ en ik staan bij elkaar en kijken rond. Waar zijn Peter en Ned? Dan zien we Ned aan komen lopen.
"Waar is Peter?" Vraag ik.
"Ik dacht dat hij hier al was," zegt Ned terwijl hij rond kijkt.
"Jullie waren toch bij elkaar, wat was er gebeurd?" Vraagt MJ
"We gingen dus naar binnen maar konden niks vinden. Het is blijkbaar dus gewoon een saai lab. Maar toen ik achter me keek, was Peter ineens weg. Ik kon hem niet vinden dus ik dacht dat hij al terug was gegaan,"
"Nou niet dus..."

Heyy allemaal! Ik ben Christel en dit is het eerste deel van mijn eerste boek! Ik hoop dat jullie het leuk vinden. Als je ideeën hebt voor volgende hoofdstukken, laat het me weten. Ik hoor het graag.

The Spiderling [VOLTOOID]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu