menjelang waktu petang,ya aku sentiasa bersiar siar didalam hutan ini supaya dapat menghilangkan kebosanan yang sentiasa menyelubungiku.aku sedang berjalan jalan sambil memetik bunga bunga hutan yang ada .semasa ku kecil ku selalu bersiar siar bersama sama dengan kak ardil,tetapi sejak umur kak ardil 15 tahun dan aku 13 tahun,mak kaisarah sering memberi amaran kepada kak ardil supaya pergi kebandar untuk menguruskan sesuatu.sejak itu juga aku tiada teman semasa bersiar siar didalam hutan.apabila aku sedang bersiar siar aku merasakan satu kelibat berjalan pantas dibelakangku,aku dengan pantas menoleh kearah belakang,dan tiada sesiapa disitu.
"hello there,anyone here?"
sambil mencari cari lembaga tadi,kelihatan seperti tiada apa apa.lalu aku pusing kembali dan aku terkejut lalu terjerit kecil dan jatuh terduduk melihat seseorang lelaki,kacak rupanya,berbibir merah,putih dan tinggi yang sekarang ini berdiri dihadapan ku.
"are you okay?you need help?"
lelaki itu bertanya kepada bella sambil menghulurkan tangan.
"n..n..no...its...o..okay"
tergagap gagap bela bercakap lalu bangun dari jatuhnya.lalu bella bertanya lagi.
"who are you?how can you be here?"
lelaki itu tersenyum dengan pertanyaan bella.
" I've been here a long time, you just do not see me."
berkerut dahi bella untuk menghadam maksud butir butir yang diucap oleh lelaki itu.
"wha...what do you means? I have been here for a long time, I have never seen anyone other than my mom and sister."
lelaki itu hanya ketawa kecil
" I live longer than you.do you want to be my friends ?"
lelaki itu mengacukan soalan kepada bella,bella hanya terkaku dan tidak berkata apa apa.lalu lelaki itu menghulurkan tangannya
"my name grey.how about you?"
"bella"
bella menyambut tagan lelaki itu sambil tersenyum.
" I have to go home, the day is getting dark. see tomorrow grey,bye."
bella melambaikan tangannya dan berlalu pergi daripada situ.
YOU ARE READING
vampier and king
Vampirgeschichtencerita ini menceritakan antara dua kerajaan pada masa itu ,kerajaan yang pertama ialah manusia dan yang kedua ialah vampier.pada mulanya,kedua dua kerajaan ini saling bersatu,disebabkan ketamakkan sesuatu kerajaan,berlaku lah pergaduhan antara kedua...