pada keesokkan harinya,dimana hari kelahiran bella akan berlaku pertumpahan darah selepas terbitnya matahari.pengawal pengawal bersiap sedia lebih awal untuk memastikan istana dalam keadaan selamat dan terkawal.bella mengaturkan kakinya disebuah bilik.bilik itu kelihatan terdapat banyak rak rak buku.matanya tertumpu kepada sebuah buku.ya buku itu seperti pernah dilihat olehnya.ya benar buku itu berjudul king and vampire.aku cuba menyelak helaian yang terkoyak semasa didalam buku king and vampire di book house itu,lalu aku membaca sambungannya.
kerajaan manusia bersikap tamak lalu mengusir kerajaan vampire keluar daripada kawasan itu.pada masa itu,vampire sedikit dan tidak mampu melawan kerajaan manusia yang banyak bilanganny.oleh itu,kerajaan vampire berundur dengan sebuah perjanjian.jika engkau melahirkan anak perempuan,mencecah umurnya 16 tahun dan selepas terbitnya matahari akan berlaku pertumpahan darah disini.
bella tergamam membaca isi yang tersurat didalam buku itu.hari semakin hampir dengan masanya.bella ingin mencari jalan keluar dari istana dan akhirnya bella dapat melarikan diri tanpa disedari oleh pengawal pengawal disitu.
puteri mericca melangkahkan kakinya masuk kedalam bilik bella untuk memastikan bella dalam keadaan selamat.tetapi malangnya bella sudah tiada,merata tempat sudah dicari tetapi tidak ada.puteri mericca mula menangis teresak esak kerana risau akan terjadi apa apa pada anaknya.suasana istana menjadi riuh dengan kehilangan bella.
bella berlari pantas kedalam hutan walaupun kakinya sudah penat.tiba tiba kelihatan tentera tentera vampire dihadapannya.bella mulai takut.grey mula mengaturkan kakinya ke arah bella lalu berkata
" are you crazy? we want to kill you. why are you here?"
" I want to terminate this agreement"
" by giving you dead?are you crazy?"
" I want to be a vampire.please. for our love!"
bella mengenggam tangan grey lalu mengalirkan air mata.grey terus memeluk bella dan bella membalas pelukkan itu.vampire yang lain hanya melihat sahaja tanpa sebarang tindakkan.
apabila suasana didalam istana menjadi riuh tiba tiba kelihatan terdiam apabila melihat kerajaan vampire yang begitu ramai.kerajaan manusia tidak menyangka kerana pada masa dahulu bilangan vampire adalah sedikit.kerajaan manusia semua sudah bersedia dengan senjata.tetapi,dengan secara tiba tiba mereka semua terpaku kepada bella yang berdiri disebelah vampire vempire tersebut.raja berasa hairan dan terdiam.lalu bella memulakan kata katanya
"please stop everything. do not fight anymore. for our happiness."
semua manusia yang ada pada hari itu tergamam dan membisu termasuklah raja.
********************
akhirnya kerajaan vempire dan kerajaan manusia bersatu semula.hidupan mereka aman dan harmoni dibawah jagaan bella dan juga grey.
TAMAT.....😄❤😑
YOU ARE READING
vampier and king
Vampirecerita ini menceritakan antara dua kerajaan pada masa itu ,kerajaan yang pertama ialah manusia dan yang kedua ialah vampier.pada mulanya,kedua dua kerajaan ini saling bersatu,disebabkan ketamakkan sesuatu kerajaan,berlaku lah pergaduhan antara kedua...