Assalamualaikum and ohayo' minna-san..
.
.
Before baca fanfic ni..min Minta maaf jikalau ade salah taip,kesilapan penggunaan kata n bahasa,typo terok
.
.
.
Ok !!! Ready,minna-san ^w^
.
.
.
.
Happy reading !!!
.
.
.
Welcome to ' The Secret of Hali '
.
.
Suasana pagi yang damai di sebuah rumah 2 tingkat dipecahkan dengan suara sang singa yang baru sahaja membaham seekor mangsa.."Aku Kira sampai 3 je..kalau korang tak bangun memang korang nak cari maut pagi2 ni..1...2.."
Kelihatan salah seorang daripada mereka yang lengkap berpakaian sekolah juga mempunyai iris biru sapphire,"ye,aku dah bangun..tengok ni,aku dah mandi,pakai baju,just tinggal nak turun je ni,dah puas hati ?"kata si iris biru sapphire..
"Yup aku puas hati..but now,baik korang semua turun..CEPAT SIKIT!!!"jerit si singa...
Sementara itu,maka kesemua mangsa turun dengan kelajuan pantas sambil berusaha tidak memandang mata si singa..
"Apasal pagi2 dah mengeluh ?"soal Gempa tanda hairan.
"Hali la,along..along tau tak dia kejut kitorg macam mana? "Taufan membuat mulut muncung ke arah Hali yg sedang berada di dapur.
"Kenapa,apa yang Hali buat sampai adik-adikku along masam muka ?"Gempa masih hairan dgn adik-adiknye itu..
"Along tau tak,yg dia bangunkan kitorg guna kejutan elektrik dia tu! Habis rambut Taufan"...bentak si Taufan..
Gempa P.O.V
Aduhaii..adik-adikku..hahaha.. actually,aku tak boleh tahan gelak bila tgok situasi sekarang...
Hali..Hali..memang patutlah kau jadi ketua pelajar dan penolong GPK HEM...Tengok Taufan tu yg dah mcm org baru keluar dari kandang singa,Si Blaze pulak dah sampai pakai baju sekolah sekali galas beg pulak tu..tak pernah2 pulak dye boleh siap awal..kalau Ais pulak,dye memang org yg suka tidur 24jam..jap aku rasa setahun pun dye boleh tidur..sbb tulah dye dinamakan pola bear..tapi kalau dye yg sekarang..aku tengok,cerah je mata dye..Si bongsu pulak,aku tengok dye macam baru lepas tgok cerita hanth je..terketar-ketar tangan dye sambil makan..Tapi yg aku tak boleh bla..Terkejut punya pasal,Solar yg tengah tertidur dekat lab ( kecil je lab tu,sbb sebelum ni bilik tu sebenarnya stor tapi disebabkan nak memenuhi hasrat si adik 'nerd' yg dikatakan swag..tu yg jadi lab hak milik dye )..Solar sampai terbawak eksperimen dye dekat meja makan sekali..Haduhhh..kalau aku jadi juri lah kan..aku bagi 5 bintang utk Hali..
Aku masih mengekalkan senyuman walaupun aku dah tak mampu menahan gelak..tapi disebabkan tak nak menguris hati adik2 aku terpaksa tahan..
Gempa P.O.V end
YOU ARE READING
The Secret of Hali
Mystery / Thriller~ S I N O P S I S ~ Mengisahkan 7 elemental's brother yg mempunyai sifat dan perangai berbeza..Namun,salah seorg drpd mereka,Boboiboy Halilintar,atau lebih dikenali sbgai Hali mempunyai satu rahsia yg tidak pernah diketahui oleh sesiapa kecuali diri...